Gå til innhold
  • Bli medlem

Cairngorms nasjonalpark, Skottland


Galvan

Anbefalte innlegg

Hei!

Min familie (to barn på hhv 5 og 7 år) skal tilbringe 8-9 dager i Skottland  til sommeren, og 4 av dagene skal etter planen tilbringes i Cairngorms nasjonalpark.

Min kjennskap til Skottland som feriedestinasjon er begrenset - og ferieplanen er basert ut fra diverse info fra nettsider.

 

Planen er i utgangspunktet å ha en base, f.eks i Aviemore, og ta dagsturer derfra i nasjonalparken.

Jeg ser det går tog til Aviemore fra Edinburgh, og vi er derfor inne på tanken om å droppe leiebil.

 

Det jeg lurer på dersom noen har kjennskap til/erfaringer fra dette naturområdet:

1) Høres det ut som en god prioritering å tilbringe noen av dagene i Skottland i Cairngorms - eller er det naturområder i denne delen av Skottland som man heller burde vurdert/prioritert foran?

2) Er det "kurrant" å basere seg på kollektiv transport med vårt formål (base + dagsturer), eller "vinner" man mye på å ha bil?

3) Hvordan er terrenget/topografien med tanke på turer som passer for barn (må legge til at barna er relativt turvante).

4) Hvordan er Aviemore? Er det andre steder vi heller burde vurdert som "base"?

5) Og har noen tips til turer og topper i dette området?

 

Setter stor pris på tilbakemeldinger og synspunkter. 

 

Endret av Galvan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.