Gå til innhold
  • Bli medlem

Vikingane - kunnskap om bålfyring


Memento mori

Anbefalte innlegg

IMG_2078.thumb.PNG.73b463e205dbcd88e16fe4481cb05278.PNG

I nrk sin tv-serie om Vikingane, har de flettet inn litt om bålfyring. Sesong 2, episode 3 fra starten. Noe av det artigste serien jeg har sett på lenge, med episode om navigering etter sola og en del friluftsrelatert. Skjermbilde fra NRK. Serien anbefales, litt monty pyton humor.

Endret av Memento mori
La inn link -rett til innslaget
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den der bør komme med en advarsel. Jeg hadde besøk i helgen som så dette for første gang, han lo så han holdt på å kveles. Jeg var til tider bekymret for om han kom til å stå det over. :-D

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navigering - «gå etter sola for den er alltid i syd» påstand. Lurte litt på hvordan dette ville vært i praksis. Er sikkert teoretisk mulig å regne ut, men jeg brukte fyrstikker og la de ut slik som sola ☀️ er her om sommeren på ca 60’ grad. 

7DC2788E-B3FD-4864-8481-E959E1B4A202.thumb.jpeg.fc33c1e24ebc9236a47186018dd2c62d.jpeg

La de så etterhverandre, med start kl 0700, og går hele dagen. 

8F4AC2B0-C9EF-491E-BFA7-F891D9418482.thumb.jpeg.a40f969eaa36bf16811483dbb9bc8de0.jpeg

På kveldinga 🔥 havner leirbålet ca 5,5 timesmarsjer vest for der jeg startet. Timespause midt på dagen ville gjort at jeg hadde vært 4,5 timesmarsjer unna😂

  • Liker 1
  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Memento mori skrev:

IMG_2078.thumb.PNG.73b463e205dbcd88e16fe4481cb05278.PNG

I nrk sin tv-serie om Vikingane, har de flettet inn litt om bålfyring. Sesong 2, episode 3 fra starten. Noe av det artigste serien jeg har sett på lenge, med episode om navigering etter sola og en del friluftsrelatert. Skjermbilde fra NRK. Serien anbefales, litt monty pyton humor.

Trodde jeg hadde fått feil på nettleseren min. Drev å trykte på play her  :? ....

  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.