Gå til innhold
  • Bli medlem

Tørkepapir på tur - tips


Memento mori

Anbefalte innlegg

2E712ABF-40EA-4D8B-BB8D-8102FF61BAC5.thumb.jpeg.fa18f8f1482fef8c3997221f30374599.jpeg

Jeg har som regel med litt tørkepapir på tur. En hel rull blir for mye, så da pleier jeg å bytte på kjøkkenet når det er bare bittelitt igjen. Alternativ tar jeg ut kjernen på en ny. Slipper da og surre av det jeg skal ha.  Har et bittelite lager av slike små rullet i turutstyret. Det som har minst hull og tar minst plass er first price tørk+ har jeg funnet ut. 

Endret av Memento mori
Rettet skriveleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Turlyst

Har med litt tørkepapir som flatklemmes, samt Apotek 1 sine våtservietter. Skånsomme mot huden og ikke så klissete som Rema 1000 sine. 

Ellers bad og lufttørking når det er mulig.

Endret av Turlyst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, esphojo skrev:

Bruker samme + liten sprayflaske med Antibac, se: www.fjellforum.no/forums/topic/43866-antibac-til-hender-og-annet/

Bruker dette til det meste, også toalett. Men vær obs på at dette ikke brytes ned som toalettpapir gjør, bør derfor brennes eller tas med hjem

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tessatroll skrev:

Har som regel med berre dopapir.

Om eg skal vere vekk meir enn 4-5 dagar, tek eg med 2 -3 våtserviettar, evt pakka eit og eit med matpapir/gladpack når det er minusgrader, for vask av føtter, med påfylgjande spriting og talkum.

 

Jepp. Han en 5L STS Big River som inneholder dopapir, rene hender og noen Asanservietter :)    

Bare "grab and go" ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, TomWithoutVom skrev:

Jepp. Han en 5L STS Big River som inneholder dopapir, rene hender og noen Asanservietter :)    

Bare "grab and go" ;)

5 liter med dopapir? Høres vel mer ut som "bæsj and go" ....

Men 5L er kanskje ikke store posen når jeg tenke meg om.  Har mine ting i en rød pakkpose. Sjekker alltid to ganger at den er med før jeg går. Særlig om vinteren. 

("bæsj and go" var  forøvrig en betegnelse vi brukte i forsvaret på transportable papp-do med søppelsekk i. Derav navnet. Ble pålagt å ha med disse ut på øvelser i Bardu pga at grunneiere ble lei av å tråkke i skit etter store øvelser. Var ikke alle som var like flink til å grave latrine grop. Men det var ikke populært når noen hev doen bak i ei beltevogn uten å knyte igjen sekken først, særlig ikke blant de som måtte sitte der under forflytning).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.