Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport CoverZip


jonasol

Anbefalte innlegg

Hei! Driver å vurderer å kjøpe med en CoverZip da jeg skal skaffe ny sovepose og har lyst til å ta godt vare på den, er det noen som har erfaring med Helsport sin CoverZip? Og hvor stor er den når den er pakket sammen? (Prøver å ha minst mulig med på tur av størrelse) så er avgjørende om den er stor eller liten, så vekten rett under 400g.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror heller det er viktigere med en liner innvendig om du vil "beskytte" posen. Bruker du den i telt er det ikke nødvendig med overtrekk etter min mening. Øker kjangsen for kondens i trekket og fuktig pose, avhengig av hvor bra trekket puster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cover Zip' en min veier 385 gram i pakkposen. Målene pakket er 24x12x10 cm.

Har brukt min to ganger dette året; en gang i juni ved kysten og en gang i slutten av september i skogen her i Østfold. Ikke merket kondensproblemer, men så har jeg også ligget under en liten tarp.

Fordelen, slik jeg ser det, ved bruk av en slik type bivy, er at liggeunderlaget og jeg selv ligger "fast" inne i bivyen = jeg sklir ikke av underlaget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Rino Holt Larsen skrev:

Cover Zip' en min veier 385 gram i pakkposen. Målene pakket er 24x12x10 cm.

Har brukt min to ganger dette året; en gang i juni ved kysten og en gang i slutten av september i skogen her i Østfold. Ikke merket kondensproblemer, men så har jeg også ligget under en liten tarp.

Fordelen, slik jeg ser det, ved bruk av en slik type bivy, er at liggeunderlaget og jeg selv ligger "fast" inne i bivyen = jeg sklir ikke av underlaget. 

Har hatt litt problemer med at jeg har sklidd gjennom natten hvis det har vært litt helling, stoffet på soveposen i seg selv ble for glatt, du syntes den "festet" seg mer altså? Da kan det være vurdering å skaffe det. Kjipt å våkne i bunn av teltet 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Espen Ørud skrev:

Det unngår du ved å prikke StormSure med baksiden av en fyrstikk rundt på liggeunderlaget ditt....

Det er ca 383 gram lettere enn CoverZip med pakkpose...

Det er også et alternativ, har hatt noe lignende i tankene. Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.