Gå til innhold
  • Bli medlem

Snelleanbefaling til Exage BX STC Minitele 270ML 9`/7-21g?


Shun

Anbefalte innlegg

3 timer siden, lars p skrev:

Og med det siste utsagnet der røpet du at du ikke er noen storfisker :-) .

Det er klart, det er de med det mest moderne utstyret som får mest fisk :lol: Not.

Det er selvfølgelig bare tull at man trenger fluorcarbon for å være storfisker. Det var nok storfiskere før den tid også.

Jeg er en priviligert vestlending, med gode fiskeplasser 100 meter fra huset. Jeg kan velge når jeg fisker, og trenger ikke annet enn en teskjè med krok og ett monofilament snøre 😉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, fiskekongen skrev:

Fluorcarbon har sine fordeler. Det absorberer omkringliggende lys og blir derfor mindre synlig. Tåler også mer slitasje enn vanlig mono. 

Man får selvfølgelig fisk uten, men kan ha sine fordeler. Og på enkelte fisk som f.eks tunfisk være avgjørende når man fisker grundt. 

Ja, det har sine fordeler. På samme måte som skismøring med fluorcarbon har det. Og Gore-Tex og andre membraner med fluor. Men det er ikke eventuelle fordeler som bør avgjøre hvorvidt det er rett å bruke. Man bør gjøre seg opp en mening om dette, uavhengig av fordelene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.