Gå til innhold
  • Bli medlem

Memurubreen rundt


Anbefalte innlegg

Ser det er flere strenger om denne turen. Har planer om å prøve den alene i begynnelsen av juli. Anser meg selv som fjellvant. Hvor lang tid bør jeg regne ?

Egnede teltplasser ? (ikke om å gjøre å være så rask som mulig) Har forstått at det er et litt utsatt punkt på ruten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville brukt første dagen kun til å gå inn Memurudalen. Hvis du overnatter i øvre deler av Memurudalen bør du nok neste morgen regne med en drøy dag over alle toppene. Har du telt bør du sette det opp før du beveger deg inn i morenelandskapet som begynner ca der stien fra memurubu svinger seg oppover mot Surtningssue. Skal du overnatte enda lengre opp er det nok best å ligge under åpen himmel da det er få og små arealer som er fri for stein. Vent med å krysse Muru til den har delt seg opp til flere og mindre tilløpsbekker noe øst for vann 1686, og ta så sikte på Memurutind Aust-2. Gjør runden helt til Vest-6. Gå derfra ned til vann 1686 før du derfra peiler deg østover mot stedet der du krysset bekkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.