Gå til innhold
  • Bli medlem

Ikke oppdater yr appen!


Memento mori

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Turlyst

Jeg har vært på yr.no angående mengde nedbør, som noen ganger blir ganske mye feil. Yr har meldt tilbake at jeg kan ha rett da jeg har fulgt med og observert i ish 2 år, m.a.o mer enn gjennomsnittlig opptatt av vær :oops:  De sier at det kan være feil i modellen. Tekstvarselet er nok det beste. De skulle se på det, men etter flommen på Sørlandet var det andre oppgaver som var mer prekære. Det er lett å forstå.

Edit: Yr er fortsatt bedre enn Storm.

Endret av Turlyst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slett ikke sikkert, om man setter pris på tekstvarslet så kan det være lurt å sende dem en melding om at man savner det.

En ting er at tekstvarslene ikke er det de var dessverre (tar for seg større områder og kun det viktigte ref. dem selv), men de har gjemt dem mer og mer bort på nettsiden også. Det virker nesten som at de prøver å venne folk av med det. En tid var det helt borte fra hovedsiden, da sendte jeg inn klage. Det dukket opp igjen, men bare som en enkel linje man må klikke på for å få se det når man er inne på sted. Muligens det var en bug en stund bare, det fikk jeg aldri svar på.

Men etter mailutvekslingen med dem har jeg sittet med en følelse av at noen der vil ha tekstvarslet bort på sikt, og at det tones ned med vilje - isteden for å gjøre flere oppmerksomme på hvordan det brukes så færre slipper å hyle for at værvarslet ikke stemmer. (Når tekstvarslet gjør det.)

TILFØYELSE:
Jeg hadde helt rett. De skriver selv allerede på Facebook:
Tekstvarslet vil nå bli faset ut og erstattet med andre elementer som vil fortelle deg om været i ditt område og også om det utrygt for lokale byger. Dette kommer med i senere oppdateringer av appen.

31 minutes ago, whistler said:

Tipper det kommer en fiks rimelig kjapt :-)

Skulle ønske du hadde rett, men som du ser dessverre ikke. Spørs hva "andre elementer" er, men.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Miamaria skrev:

TILFØYELSE:
Jeg hadde helt rett. De skriver selv allerede på Facebook:
Tekstvarslet vil nå bli faset ut og erstattet med andre elementer som vil fortelle deg om været i ditt område og også om det utrygt for lokale byger. Dette kommer med i senere oppdateringer av appen.

Skulle ønske du hadde rett, men som du ser dessverre ikke. Spørs hva "andre elementer" er, men.

Det var kjipt. Da mistet vi den siste gode værvarslingsappen. Storm er ubrukelig etter min erfaring. Skjønner ikke helt begrunnelsen, men det er kanskje et ledd i utfasingen av mennesker som sitter og produserer varsler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har etter tips også begynt å bruke  en app  som heter Windy. Den kan vise bølgehøyde, styrke på vindkast ++ i  tillegg  til "det vanlige. Kjekt for oss som padler kajakk, vindforhold i fjellet osv. 

Zoom inn i kartet, hold fingeren på området du ønsker  info på og velg visning.  Noen skjermdumper  nedenfor.

Screenshot_20171020-181420.png

Screenshot_20171020-181435.png

Screenshot_20171020-181451.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker stort sett værmeldingen på NRK-tv og yr.no når jeg skal sjekke turværet. Synes det blir litt tynt med bare Yr-appen. På yr sine nettsider er det særlig kartanimasjonen og tekstvarselet jeg bruker. Skal jeg på tur i fjellet ser jeg stort sett etter nedbør, skal jeg på padletur prøver jeg å danne meg et bilde av vindstyrke og retning. Når det gjelder vind er yr-appen helt ubrukelig, og det er symbolene på yr.no også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt pent.no men sletta den nettopp etter siste oppdatering. Min erfaring er at yr her i nord var mest korrekt. Spesielt på temperatur sviktet storm. Men også på nedbør var yr riktigst. Men idag stemmer storm dessverre 😉

Endret av Movy
Sjekket pent.no
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.