Gå til innhold
  • Bli medlem

Lakking av snøplugger


Memento mori

Anbefalte innlegg

Hadde en del snøplugger som var helt blanke. Hadde lurt på å sende de til eloxering, eller pulverlakk, men hadde litt igjen i en boks. Ble ikke spesielt pent, men isen sliter det fort stygt igjen. Noen som har pulverlakkert sine?IMG_4164.thumb.JPG.79755212d0b0a51fae25abd036659b68.JPG

Neste vinterforberdelse blir polering av pulk.

Endret av Memento mori
Ble noe feil med bilde
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mangel av rød lakk så la jeg  på en runde rød tape øverst på pluggene mine når de var nye. Tapen sitter fortsatt på, men pluggene skal lakkes når tape'en evt faller av eller jeg husker å kjøpe sprayboks med lakk.. 😄  Om lakken hefter dårlig på pluggene så finnes det spraybokser  med grunning  som fikser det.

Rød tape: http://www.biltema.no/no/Bygg/Teip/Lerretsteip/Lerretsteip-2000017574/

 

29254.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohoi.. Jeg har kjøpt en lakkboks med noe skingrende skarp farge og tenkte jeg virkelig skulle gjøre meg flid ved å kanskje pusse ørlitt med sandpapir før jeg sprayet jeg, . Ellers har jeg tenkt å gjøre det enklest og raskest mulig jeg gitt  og estetikken er vel ikke hovedfokus,  Tenkte å pynte hver av dem med en liten sløyfe med refleksbardun da, det får vel holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Elisabethsk skrev:

Ohoi.. Jeg har kjøpt en lakkboks med noe skingrende skarp farge og tenkte jeg virkelig skulle gjøre meg flid ved å kanskje pusse ørlitt med sandpapir før jeg sprayet jeg, . Ellers har jeg tenkt å gjøre det enklest og raskest mulig jeg gitt  og estetikken er vel ikke hovedfokus,  Tenkte å pynte hver av dem med en liten sløyfe med refleksbardun da, det får vel holde.

Når eg sprayar vinterpluggar held eg buntar med pluggar saman ute på tråppa og sprayar laust på øvre halvdel. Ingen forarbeid og ingen etterarbeid. Lakken held lenger enn pluggane er mi erfaring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stygge plugger, riper i lakken? 

Dette er problemer de som ikke driver med friluftsliv skjønner seg på :lol:

For å være litt mer hjelpsom: Pusse lett over med fint sandpapir, og rengjøre de godt med rødsprit/aceton/zalo og varmt vann? Så henger det vel godt nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.