Gå til innhold
  • Bli medlem

Senhøst fiske på vidda


André Pedersen

Anbefalte innlegg

Annonse

Hvis det ikke selges fiskekort for perioden, så er det vel kanskje en fredning da i de aktuelle vassdragene? Grunneier kan vedta slik fredning. Da kan heller ikke barn fiske(?). På den annen side så ville jeg nok ikke være for optimistisk mtp på fangst i høyfjellet i november. Å fiske på gyteklar ørret er vel ikke særlig lurt heller, matmessig, er min mening, men jeg vil tro ørreten er ferdig med det meste i november så høyt oppe.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Bjarne, ja vi ønsker ikke å fiske eller fange fisk som Gyter selvfølgelig, men lurte litt på om den kanskje var ferdig..

Grunneiere har vi god erfaring så lenge vi har en god dialog og det har vi hatt. igjen, ang. Gyting så fisker vi ikke.

men vi vurderer en tur opp ved Kalhovd dersom det blir snø til helgen og da kommer jo spørsmålet fra barna om vi kan fiske.

takk igjen for svar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gyting er ikke så stort problem om man holder seg unna rennende vann og ut- innos i vann. Og bytter man feks til enkeltkrok på slukene så er det lett å sette tilbake fisk som er utgytt og tynn. De tåler mye håndtering også bare man ikke løfter dem ut av vannet.

Hvis du får lov av grunneier da  !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.