Gå til innhold
  • Bli medlem

Nordmarka kanotralle vs Beaver


Galvan

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ble i sommer den lykkelige eier av en Ally 16`5 kano, og har hatt noen turer på vannet i løpet av sommeren og høsten. Jeg har for noen dager siden gått til anskaffelse av en kanotralle, som jeg ikke har pakket ut av plasten ennå, nemlig Nordmarka kanotralle:

https://www.westsystem.no/p/12235/nordmarka---kanotralle-og-kajakktralle .

I utgangspunktet hadde jeg på forhånd bestemt meg for den legendariske Beaver-tralla (på bakgrunn av lesing på nettet), men ble "overbevist" av selgerens argumenter for den litt dyrere/noe tyngre Nordmarka-tralla. Det skal sies at min kunnskap om kanotraller er noe begrenset, og jeg lot meg nok overtale av "fagmannen". Jeg har for øvrig tidligere lånt den rimelige "Biltema-tralla", men denne falt ikke helt i smak for min del. Bestemte meg derfor for å gå for en annen (og dessverre noe mer kostbar) modell.

Ble litt usikker i etterkant på kjøpet av tralla på; om jeg likevel skulle gått for den litt rimeligere (og en del lettere) Bever-tralla?  Vekt på tralla bør kanskje ikke ha så mye å si, ettersom den enten vil ligge i bilen (under transport), eller i kanoen under padling?

Jeg har fortsatt mulighet til å bytte tralla inn i en annen modell - noen som har argumenter for om man ideelt sett burde gå for en Bever, eller er det slik som West system skriver: at Nordmarka er markedets beste kanotralle? Noen med erfaring fra Nordmarka-tralla/beaveren? Takker for svar!

 

 

Endret av Galvan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Jeg har brukt Beaver-trallen i alle år og er fornøyd med den. Nordmarkatrallen ser ut til å ha større hjul og triller sikkert bedre og er lettere å trille på ujevn sti vil jeg tro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.