Gå til innhold
  • Bli medlem

Billig, Syntetisk, vindtett mellomplagg?


ViktorS

Anbefalte innlegg

Noen som har tips om mellomplagg med syntetisk isolasjon, som er vindtett? Lei av ullgensere som er ubrukelige uten skalljakke hvis det er vind... må altså kunne brukes alene eller under skalljakke. Kanskje en fordel at den er litt pustende på sidene/under armer.

 

gjerne norsk produsent, og litt rimelig i pris:)

Endret av ViktorS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
17 minutter siden, ViktorS skrev:

Noen som har tips om mellomplagg med syntetisk isolasjon, som er vindtett? Lei av ullgensere som er ubrukelige uten skalljakke hvis det er vind... må altså kunne brukes alene eller under skalljakke. Kanskje en fordel at den er litt pustende på sidene/under armer.

 

gjerne norsk produsent, og litt rimelig i pris:)

Du beskriver en Arcteryx Atom jakke med hette. Den er tynn, lett, isolerende, vindtett, har hette og har pustende stoff på siden og under armene. Den koster omkring 1500kr på tilbud når den popper opp. https://brukas.no/arcteryx-atom-lt-hoody-men-s-23124.html

Under ett skall varmer den litt mindre enn en god ullgenser, men mer enn en ullgenser alene. Den skal fortsatt isolere når den er fuktig, men jeg tror ikke det er mye som slår ull der.

Ullgenser pluss en tynn lett vindjakke (Bergans microlight eller noe sånt), fungerer også meget bra. Holder unna litt lett regn om det ikke er så lenge siden den er impregnert (Bruker Nikwax Softshell proof). Men det veier merr enn en syntetisk jakke.

Har faktisk en syntetisk tynn "boblejakke" fra jack and jones som gjør samme nytten som Arcteryx jakken. Den veier litt mer, varmer svært mye bedre, og koster en tredjedel ;)

Endret av Mareng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at Stormberg kan ha noe som passer behovet ditt? Bør ihvertfall oppfylle "rimelig pris" :) Om de har smarte løsninger som gode lommer etc er heller tvilsomt. De Stormberg jakkene jeg har hatt har glidelåsen alltid vært det svake punktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke å dy meg så jeg bestilte meg en primaloft vest..og en jakke fra norrønas outlet i helga. Noe til ala samme bruk som du. Bra pris da, så får jeg se om disse fungerer sånn som jeg hadde tenkt da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ViktorS skrev:

Noen som har tips om mellomplagg med syntetisk isolasjon, som er vindtett? Lei av ullgensere som er ubrukelige uten skalljakke hvis det er vind... må altså kunne brukes alene eller under skalljakke. Kanskje en fordel at den er litt pustende på sidene/under armer.

 

gjerne norsk produsent, og litt rimelig i pris:)

DU har jo Stormberg for eksempel.

Hvis du har med ullgenser allikevel, kan en svært lett vindtett jakke utenpå genseren være tingen (type løpejakke).

https://www.stormberg.com/no/terreng-lettvektsjakke.html#10133720015

Eller vatterte jakker: https://www.stormberg.com/no/vanndalen-vattert-jakke.html?nosto=nosto-page-product1#10182090022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.