Gå til innhold
  • Bli medlem

Regnbukse som holder tett


Fjellvang

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter ei bukse som jeg kan ha i sekken og som holder tett. Alt av membran ser ut til å svikte etter en stund i skikkelig regn. Lufting ville være fint og mulighet til å dra den på med støvler på beina er et must. Den kommer ikke til å bli brukt til å gå lange strekninger med sekk eller når det ikke regner så pusteevne kan gjerne være null. Den må også tåle å bli brukt i skog og kratt.  Det vil vel gå utover vekten, men heller et par hundre gram ekstra enn noe som ikke er tett og tåler skogsbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Ålesund Oljeklede Ona Softrain  - kjempe solid, pottetett, men med glidelås i siden (hel lengde) for lufting.

 Vær oppmerksom på at den er å få i to utgaver; en standard og en med glidelås i sidene og formsydde knær. Den har en flosset innside som gjør den behagelig, men også varm. 

Jakken er kort og har en dårlig hette, jeg kjøpte et sett for noen år siden, men byttet inn jakken. Buksen gjør imidlertid nytten når det står på som verst med stiv kuling, sludd og regn.

Synes å huske at størrelsene var litt underlige, min sier faktisk Small om det var kun denne buksen som var feilmerket eller om det er en "system feil" vet jeg ikke. (jeg er 182 cm).  

image.png.49781a94b19155d187ae914730d93d06.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser ut til å passe til mitt bruk. Ser på Ålesund sine hjemmesider at det er en utgående modell, men er nok mulig å finne. Får se om jeg finner en lokal forhandler så det går an å prøve, er selv 187/93 og har det ofte sånn at bukser som er lange nok blir for vide i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.