Gå til innhold
  • Bli medlem

Friluftsentusiast som lever drømmen ut


Gjest Turlyst

Anbefalte innlegg

Annonse
På 10/13/2017 den 14.06, Tor-Erik-L-77 skrev:

Så det jeg også, artig variant på julaften under åpen himmel med juletre og led lys :) Godt å se at lisenspengene mine stadig går til gode formål, NRK har i grunn mye fine naturrelaterte programmer.

Eg har i ei årrekke brukt å feire jul/nyttår til fjells dei gongane mine kids er hjå faren. 

Slik julefeiring som den han karen her har ved bålet, har eg hatt mål om i nokre år, men kvar gong har den vorte spolert av dei notoriske stormane/orkanane som herjar vestlandet/midtnorge i desse tider, og enda på ei eller anna hytte/bu i staden. Det er ikkje ille med julemiddag laga på vedaomnen heller, men eg vonar at eg ein eller annan gong får 10 minus og stjerneklart i staden for 20 m/s og sidelengs sludd. Då vert det lykter av rispapir i trea og pinnekjøtt i bålkjelen. Trur kanskje eg må flytte meg til ein annan del av landet for å få det til dog :P klimaets tilstand borgar ikkje akkurat for stabile vintrar.

Elles eit supert program, har gledd meg til i kveld sidan forrige veke :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke for å spore av tråden, men jeg har utrolig lyst til å oppleve julaften og julenatta ute i skogen eller fjellet, men merker at det sitter langt inne å forlate mannfolket på familieselskap for å dra alene ut på en så viktig høytid. MEN, jeg kjenner at det røsker i meg, pleier gå tur midt på natta etter at alle har lagt seg (mor og far bor langt ute på bølandet) og det føles som en veldig spesiell natt, skulle gjerne sovet ute. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Memento mori skrev:

Et tips er å gjøre dette før du/dere får barn, da har du plutselig flyttet prosjektet ca 25 år........

Alternativt må ein ta med kidsa :)

32 minutter siden, Sovjetunionen skrev:

 

Ikke for å spore av tråden, men jeg har utrolig lyst til å oppleve julaften og julenatta ute i skogen eller fjellet, men merker at det sitter langt inne å forlate mannfolket på familieselskap for å dra alene ut på en så viktig høytid. MEN, jeg kjenner at det røsker i meg, pleier gå tur midt på natta etter at alle har lagt seg (mor og far bor langt ute på bølandet) og det føles som en veldig spesiell natt, skulle gjerne sovet ute. 

Vil han ikkje bli med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Memento mori skrev:

Et tips er å gjøre dette før du/dere får barn, da har du plutselig flyttet prosjektet ca 25 år........

True true.. Jeg kan jo bare gjøre det nå egentlig, jeg vet det er greit for han, men det er en hurdel å komme over for meg selv. At det er ok å sitte og glo i bålet i stedet for å spise ribbe med familien på julaften. 

 

55 minutter siden, Tessatroll skrev:

Vil han ikkje bli med?

Nei, han vil nok helst feire med familien, han er jo ikke halvparten så friluftsgal som meg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sett første program, og jeg ble positivt og gledelig overrasket over kvaliteten. Ikke bare mye fine bilder fra praktfull vinternatur, men ikke minst god, grundig og fin informasjon i løpet av programmet også (bl.a. om oppsetting av mårfeller). Gleder meg til neste episode, heia Jens! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, SondreW skrev:

Har vi en ny Lars Monsen på gang her?

Noe av det som er bra syns jeg, er at han ikke er en Monsen kopi, men er seg selv. Han har til å med følelser😱, og forteller hvordan han har det, og tenker. Han bruker mye stativ, også når han går å filmer, så bildene blir veldig rolige og fine. Ikke den virringa med seg selv i hele bilde som YouTube flommer over av, og som enkelte her inne bruker også. Imponert over klippinga. Flott historie, eneste jeg kan se så langt han kunne gjort bedre er lyd når han prater. Lydsystemet som di bruker på serien "Alene" gir bedre og klarer lyd. Lite musikk også, så bildene og naturens lyder kommer frem. Beste naturprogram på lenge👍👍

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har sett hver episode og må si dette er en virkelig favoritt. Rykker godt i tur foten for hver episode, gleder meg til det neste! Håper det kommer mer fra Jens, men har vel vært fult oppe med både vinterdrømmen og alene. Ligger også litt på youtube-kanalen hans. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig serie, dette er bra tv :) Liker svært godt at han skildrer nedturene og oppturene han psykisk opplever ved å være alene så lenge på tur om vinteren, hvor mye han til tider savner menneskelige behov og fysisk kontakt. At ikke alt bare er fryd og gammen hele tiden, men samtidig får vist hvor flott han har det når det er bra tider :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.