Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny dunjakke til mannen


Sovjetunionen

Anbefalte innlegg

Heisan! 

Mannfolket skal ha dunjakke til stillesitting i fjell og skog høst/vinter/vår. Jeg har selv en Haglofs belay ii, som er helt genial. Den produseres dessverre ikke lenger og jeg har derfor lett med lys og lykter etter tilsvarende. Dette viser seg imidlertid å være svært vanskelig, de fleste jakkene jeg har sett på har langt dårligere dunkvalitet eller mye mindre dun. Trodde jeg hadde skutt gullfuglen med Haglofs bec jakken fra fjellsport, men den viser seg å være ganske flat sammenlignet og med merkbart dårligere kvalitet på dunet. 

Derfor spør jeg altså min personlige nerdegjeng her på fjellforum, vet dere om tilsvarende jakker? Her er specsene: 

- Dun/fjær 85/15 

- Fullvekt: 360 gram

- Dunkvalitet: 750 cuin

Vet ikke hva slags stoff det er, men det er noe vannavvisende, tynne greier, kan komprimeres ned til en 6-7liter (hvis jeg tar den pakka på øyemål). 

58268.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
41 minutter siden, Tessatroll skrev:

Rab har ein del fine modellar i dette segmentet. Sjølv har eg brukt neutrino pluss. 

Elles synes eg også Mountain Equipment har ein del fine jakker, men desse har eg ikkje prøvd. 

Har brukt Sir Joseph også, men prisen på dei er jo ofte noooooko stiv. 

Tusen takk for tips :D

Jeg vet det er fine produsenter som lager jakker i denne gata, men tar gjerne tips til konkrete modeller som er som denne. Det er nettopp denne jungelen jeg har gått meg vill i, det er ikke grenser for hvor mange jakker det er med lignendne specs, men som viser seg å ha mindre dun, dårligere dun, helt latterlig pris osv osv, hvis noen kjenner konkrete modeller alla denne, hadde jeg blitt umenneskelig glad! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.hektapatur.no/herre/ytterjakker/dun-og-fiberjakker/mountain-hardwear-phantom-ms-dark-compass?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt

Denne har riktignok vesentlig mindre dun enn Hagløfs jakka, men bedre dunkvalitet. Står dessverre ikke hvilke størrelse som korresponderer til dunvekta. Lofter bra og kan komprimeres til veldig liten. Jeg har forrige utgave av denne.

Men det er ikke sikkert den har nok "Teletubbie faktor" i forhold til hva du er ute etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sovjetunionen skrev:

Hei igjen!

 

Nå dukket det faktisk opp en maken jakke på finn (riktignok litt herjet, men ellers bra) så da ble det bruktkjøp av akkurat samme jakke som jeg har. Ellers tusen takk for bra hjelp folkens, dere er en gullegod gjeng! 

Fjellfolkets svar på grilldress :P 

  • Liker 1
  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Sovjetunionen skrev:

Tusen takk for tips :D

Jeg vet det er fine produsenter som lager jakker i denne gata, men tar gjerne tips til konkrete modeller som er som denne. Det er nettopp denne jungelen jeg har gått meg vill i, det er ikke grenser for hvor mange jakker det er med lignendne specs, men som viser seg å ha mindre dun, dårligere dun, helt latterlig pris osv osv, hvis noen kjenner konkrete modeller alla denne, hadde jeg blitt umenneskelig glad! 

Etter litt googling ser eg at eg er særs utdatert! Alle modellane eg tenkte på hr anten gjennomgått store endringer eller er utgått. Jaja. Det seier vel litt om kor ofte eg kjøper dunjakker 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.