Gå til innhold
  • Bli medlem

Mammut tyin winter vs. 3-season


mars

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ganske fersk på det med å sove ute, og håper noen kan gi meg litt råd. Jeg ønsker en sovepose som jeg kan bruke i noen minusgrader uten å fryse (ned mot -10 kanskje), og som jeg kan bære i en 70 liter sekk. Jeg står mellom soveposene som er nevnt i tittelen, er det noen har erfaring med de og vet hvor stor forskjell det er på de? Er bekymret for om 3-season blir for kald, jeg finner litt forskjellige temperaturer når jeg søker på nettet. Er det noen som har prøvd den på kalde netter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Turlyst

Kjøp heller Mountain Hardwear Lamina Z Torch. Holder -15 som laveste temperatur. T-comfort er -9, som kanskje er best å gå ut i fra dersom du er nybegynner. Pakker mindre enn Tyin- modellene.

https://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/soveposer/soveposer/mountain-hardwear-lamina-z-torch-sleeping-bag-reg-cousteau.html

http://www.mountainhardwear.com/lamina-z-torch-5-f--15-c-sleeping-bag-regular-1568311.html?cgid=equipment-sleepingBags-below 0&dwvar_1568311_variationColor=434#start=4

Regular opp til maks 183cm personlengde. Long over det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en brukt Tyin Winterpose og er fornøyd med den. Men jeg er en skikkelig frysepinn, så når jeg tar med meg en tynn sommerpose og har inni den, har jeg det så deilig og varmt! Vil ikke stå opp da. Ned til -8 har jeg prøvd den. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.