Gå til innhold
  • Bli medlem

71 grader nord


Gjest Turlyst

Anbefalte innlegg

Gjest Turlyst

Jeg har sett alle sesongene av programmet da jeg elsker den flotte naturen programmet formidler. Det er de samme intrigene og det samme samme spillet, men slik er programmet. I årets utgave er det en deltaker som er så skruppelløs og falsk at jeg måtte skru over på en annen kanal. Måten denne deltakeren tar seg videre på er den verste jeg har sett av samtlige deltakere siden det først programmet i 1999 . Programmet handler om å vinne, men måten vedkommende går frem på får det til å vrenge seg inne i meg. Det måtte bare ut :) Synes så inderlig synd på hun som havner nederst hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem sikter du til?

Jeg har sett værre sesonger. Glemmer ikke Steffen, megaklysen. Eller de damene som faktisk mobbet en annen, slik at Tom sendte en av de ut av programmet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Jeg synes det er ille når vedkommende fremstår som en bestevenn og støttespiller, for så å stemme Tricia nederst hver gang, men liknende har vi sett mange ganger før i alle andre sesonger og episoder. Når hun i tillegg er den første til å trøste, blir det veldig galt. Det verste for meg er den fjerde dimensjonen, nemlig å påvirke Tricia til å velge andre som duellant, gjennom å vise sin støtte og "all sin medmenneskelighet". Det er den siste som er den vanskeligste for meg. Det blir "å gå over lik" for å ikke bli stemt ut selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, jeg er med. Tror mange ikke tenker på at hele norge ser på og får med seg hvem som oppfører seg som drittsekker. Tricia ser også programmet når det er ferdig, og ser da hvem som er ekte venner og ikke. Er det mulig å ikke klare å tenke så langt??!???!!...

Jeg ser på programmet for naturopplevelsene. Siste program med de kjedlige sykkeletappene langs bilveien er ikke mine favorittepisoder. Liker skitur, fjelltur, klatre og kajakkturene best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
3 minutter siden, Mareng skrev:

Er det mulig å ikke klare å tenke så langt??!???!!...
:)

Godt spørsmål. Noen klarer å se slikt, andre ikke, er mitt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Mareng skrev:

Åja, jeg er med. Tror mange ikke tenker på at hele norge ser på og får med seg hvem som oppfører seg som drittsekker. Tricia ser også programmet når det er ferdig, og ser da hvem som er ekte venner og ikke. Er det mulig å ikke klare å tenke så langt??!???!!...

Jeg ser på programmet for naturopplevelsene. Siste program med de kjedlige sykkeletappene langs bilveien er ikke mine favorittepisoder. Liker skitur, fjelltur, klatre og kajakkturene best :)

Det samme gjør jeg, og jeg klarer simpelt hen ikke engasjere meg i intrigespill etc. som utspiller seg. Hvem som gjør hva og hvem som må ut betyr null og niks. Det er naturbildene og lengten etter å komme meg ut som betyr noe. Og så må jeg innrømme at jeg blir litt misunnelig når jeg ser alle de fine turene du får være med på.

p.s.

Jeg ser av det som er skrevet ovenfor at noen har sympati for denne Tricia og måten hun blir behandlet på. Jeg tar ikke stilling til dette, men jeg er stygt redd for at jeg ikke hadde klart å holde ut lenge med denne dama, men det er kanskje like mye min feil.

Endret av REs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Tricia klarer seg finfint, hun ser alltid de positive sidene, og hun er flink til å legge ting bak seg. Kjipeste for henne var nok at hun slet en del med kneet etter innspillingen men har likevel vært på drøssevis av fjellturer i Norge og nedover i Europa i sommer og høst. 

Selve programmet m/deltakerprofiler var bra første sesongen, etter det så er det litt for mye taktikk & lureri for min del. Passer ikke bra sammen med der jeg forbinder med tur/turmennesker, men er sikkert bra TV for dem som liker det.

Litt gøy at de er innom hjemtraktene mine denne sesongen også (Toppturen til Gygrastolen) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må fase ut mykje av det som går på det mellommenneskelege når eg ser på, får karveslag av enkelte, anten dei driv "splitt-og hersk" eller dei syt og klagar i det uendelege. Heldigvis er der alltid nokon reale, heiderlege folk med, som tek ein for laget og held ånda oppe. Fokuserar helst på dei :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar ingen til orde og foreslår at alle stemmer høyest de som de vil ha med på tur videre, eller sånn som de har lyst, uten å snakke om det i grupper?

Da tenker jeg stemningen hadde vert litt bedre, og ingen hadde rottet seg sammen på samme måten som de gjør nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, Mareng said:

Hvorfor tar ingen til orde og foreslår at alle stemmer høyest de som de vil ha med på tur videre, eller sånn som de har lyst, uten å snakke om det i grupper?

Da tenker jeg stemningen hadde vert litt bedre, og ingen hadde rottet seg sammen på samme måten som de gjør nå.

Fordi de er med for konkurransen og ikke turen?

 

  • Liker 2
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Mareng skrev:

Hvorfor tar ingen til orde og foreslår at alle stemmer høyest de som de vil ha med på tur videre, eller sånn som de har lyst, uten å snakke om det i grupper?

Da tenker jeg stemningen hadde vert litt bedre, og ingen hadde rottet seg sammen på samme måten som de gjør nå.

Fordi de prøver å skaffe seg allierte. Jo sterkere du står i en gruppe, jo større sjans har du for å komme videre. Om du kan spillet vel og merke. Mange tror de kan spillet men skaper bare konflikter. Hårfin balanse det der. 

Jeg meldte meg på en gang i tiden. Ene og alene for opplevelsens skyld. Fordi man får prøvd ut så utrolig mye gøye ting. Men kamera og allianser frister ikke, men er vel et nødvendig onde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutes ago, Gittiamo said:

Jeg meldte meg på en gang i tiden. Ene og alene for opplevelsens skyld. Fordi man får prøvd ut så utrolig mye gøye ting. 

Kanskje vi skal dra i gang noen friske turer her inne? Da slipper vi kamera og allianser (forhåpentligvis.. 🤣).

Et viktig forskjell er at på 71°N så har man ressurser med underveis som vurderer og etablerer sikkerheten underveis. På en "forumtur" må nødvendigvis alle ha ansvar for vurdering av egen sikkerhet, selvsagt med støtte av de andre som er med på turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Terka skrev:

Kanskje vi skal dra i gang noen friske turer her inne? Da slipper vi kamera og allianser (forhåpentligvis.. 🤣).

Et viktig forskjell er at på 71°N så har man ressurser med underveis som vurderer og etablerer sikkerheten underveis. På en "forumtur" må nødvendigvis alle ha ansvar for vurdering av egen sikkerhet, selvsagt med støtte av de andre som er med på turen.

Ingen kameraer, og alt sponsa og tilrettelagt, hadde vært helt greit 😀 

Vi har vel drodle litt på den drømmer der før om jeg husker riktig. Men en eller annen form for challenge hadde vært utrolig gøy 😀 

Vi kan dra en gjeng og alle får utdelt en dag der de bestemmer aktivitet. Det kunne blitt gøyalt 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Espen Ørud skrev:

Si fra når du har det i boks! Jeg er med...!

 

Jeg tar med stemmebrett. Send en PM om dere ønsker å være med på alliansen, så får vi sendt noen hjem :evil: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at folk fremdeles elsker å se falske folk lure seg frem i slike programmer....jeg så vel to eller tre sesonger av det og da hadde jeg fått nok....

Det er sikkert masse flott natur og inspirasjon til turer å få, men det mangler liksom ikke på det andre steder heller. Uten det falsknerikrydderet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, SteinarL skrev:

Jeg synes nesten "kjendis-utgaven" av 71 gr nord er bedre.

Samme flotte naturscener og tøffe oppgaver, ingen taktikkeri og utstemming.

Enig der.  Kjendiser har ikke "råd til" å oppføre seg dårlig siden de jo skal "leve av navnet" etterpå.. og premien går jo heller ikke til dem selv men til en god sak så dermed vet de at "alle vinner" og turen blir viktigere.  De har jo også klart å få noen fantastisk fine folk med I en del av kjendisversjonene. 

Endret av dede
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.