Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til fjellturer førstkommende helg?


hannaa

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har noen dager høstferie; 12-15 oktober, og jeg ønsker å gå noen turer i fjellet. Helst fine topper med god utsikt:) det er jo ikke meldt supervær til helgen, men så lenge det ikke pøsregner skal det gå fint.

Men har dere noen forslag til hvor det kan være fint nå? Er Jotunheimen bra? Eller Sunnmøre? Jeg ønsker å bo på samme sted fra onsdag kveld til søndag, en campinghytte eller lignende. Så toppene må være i grei avstand fra hverandre. jeg har bil så kan kjøre litt altså:) 

setter pris på forslag:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Turlyst

Gaustatoppen? Mener høstferien på Østlandet er over.

Jeg har tenkt meg opp en tur hvis været blir bra. Kunne godt tenkt meg en natt eller to under åpen himmel, men med tarp. Best å ta en slik tur midt i uka hvis man ønsker litt fred og ro.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
4 minutter siden, Terka skrev:

Er meldt noen minusgrader + litt snø der nå, verdt ta med i vurderingen om en ikke liker å gå i "steinur" med noen cm snø over. Webkamera (når det er dagslys) kan gi en pekepinn på forholda når helga nærmer seg:

https://www.gaustatoppen.no/webcam-gaustatoppen/

Takker. Bruker å følge med på webkameraet. Har våknet til tåke og glaserte steiner, også vært der med snø på steinene. Må være VARSOM. Jeg endte opp med å gå på alle fire - tryggest det. Opp til masta og hytta går vanligvis problemfritt, men verre ut til spiret.

Endret av Turlyst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, JanRH skrev:

Gaustatoppen? Mener høstferien på Østlandet er over.

Jeg har tenkt meg opp en tur hvis været blir bra. Kunne godt tenkt meg en natt eller to under åpen himmel, men med tarp. Best å ta en slik tur midt i uka hvis man ønsker litt fred og ro.

 

Takk for tips! 

Er det noen andre topper i samme område? Siden jeg har flere dager fri:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gittiamo skrev:

Utladalen kanskje. Da har du fin tilgang til Tindevegen og alle toppene der, eller selve Utladalen. Latterlig vakker dal som er verdt et besøk eller tre. 

Utladalen Camping er et veldig trivelig sted. Bare se opp for troll og småskrudde trolljegere. 

Takk! Skal sjekke ut utladalen:) troll og trolljegere hørtes spennende ut Hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
10 timer siden, hannaa skrev:

Takk for tips! 

Er det noen andre topper i samme område? Siden jeg har flere dager fri:) 

Dårlig med andre topper i det området. Gaustatoppen er så ruvende sammenliknet med de andre rundt. Følg med på værmeldingen og kikk på webkameraer rundt. Nå er det meldt snø i indre strøk på Østlandet også. En utfordring er glatte steinblokker, samt glatte og snødekt steinur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relatert til Gaustatoppen.

Om du ikke må ha høye fjelltopper hver dag då kan man f.eks. ta turen til Hulderhola, og evt svinge oppom Heddersfjell osv. Fottur til Hulderhola har samme utgangspunkt som normalt brukes for Gaustatoppen, Stavsro, men man gå i motsatt retning og rundt Hedderdvann.

http://www.visitrjukan.com/aktiviteter/vandring-paa-rjukan/(id)/hulderhola?lang=no&id=669040#.WdyCK5_RbqA

Noen opplever det som bratt opp til hulen. I ytre del av hulen kan man fint sove på liggeunderlag om værer er ok. Innover er det bare stein.

20170725_200222.thumb.jpg.509386990f2436cd06c9ce811fabccf4.jpg20170725_200304.thumb.jpg.4228824530d050e8873189a912ec5be1.jpg

 

Heddersfjell har fin utsikt østover, men dette området blir mer som kuppert vidde ift å gå på steinete og bratte fjelltopper.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.