Gå til innhold
  • Bli medlem

Vær forsiktig med PostNord


Boggabogg

Anbefalte innlegg

Jeg har oppdaget at dersom man bestiller dyre, romstore ting (går ikke i postkassa) fra nettbutikker som bruker Postnord (MyPack) som distributør må du presisere at du ønsker at pakken skal ende opp på nærmeste utleveringssted (MyPack Collect) og ikke levert hjem (MyPack Home). Det er tydelig at flere og flere butikker nå har hjemlevering som default-opsjon og det betyr at pakken legges på trappa di. De ringer _ikke_ på. 

Og det er ditt problem dersom pakken blir borte: http://www.dinside.no/okonomi/legger-pakka-utenfor-dora-tar-ikke-ansvaret/67622090

- Jeg har egentlig syntes Postnord var skrekkelig firkantet med at kun du selv kan hente ut pakker (i motsetning til Posten der familiemedlem kan ta ansvar). Derfor blei jeg rimelig forskrekket når jeg nå to ganger på rad har funnet pakker for tusenvis av kroner på dørmatta. (Og vi som bor i ghettoen og alt!). Da tar jeg heller med meg legitimasjon og tusler ned på butikken!

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tipset! Håpløs praksis, spesielt når dette gjøres uten at man får beskjed på forhånd. Når det er sagt så synes jeg Postnord er mer til å stole på med å overholde forventet leveringstid enn det Posten er. 

Et tips angående avhenting av pakker for familiemedlemmer, vi har kopi av hverandres legitimasjon på telefonen. Da får vi også hentet rekommanderte brev hos Posten ved behov (pakker fra Kina f.eks). Alle har telefoner beskyttet med kode som kan fjernslettes dersom man skulle være uheldig og miste den, derfor føler jeg sikkerhetsrisikoen med en slik løsning er liten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke min erfaring med Postnord. De gangene leverandøren har valgt hjemlevering ringer alltid Postnordsjåføren og spør om vi er hjemme. Vi kan også avtale nytt leveringstidspunkt som passer oss bedre hvis vi ønsker det. Og vi må alltid signere for mottatt pakke enten det er levert hjemme eller hentet på utleveringssted. Men som det står i linken du henviser til,  opererer Postnord med tre forskjellige typer pakkelevering, hvorav MyPack Home kan leveres på dørmatta uten bekreftelse på mottak. De andre to variantene utleveres bare mot signering av mottak. Hvis leverandøren velger MyPack Home (det er sikkert billigere) er det strengt tatt deres problem. Du kan si at du ikke har mottatt noen pakke, og da får leverandøren ta det opp med Postnord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Bjørn J skrev:

 Hvis leverandøren velger MyPack Home (det er sikkert billigere) er det strengt tatt deres problem. Du kan si at du ikke har mottatt noen pakke, og da får leverandøren ta det opp med Postnord.

Det er klart, men det er med en gang en masse heft og prakk med telefoner/papirarbeid og ny leveringstid som man gjerne skulle slippe. 

Det minste nettbutikkene burde gjøre er å opplyse om hvilken leveringsvariant man risikerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Jeg har hatt fire sendinger fra Post Nord, med følgende resultat:

1) Emballasje helt deformert, så jeg nektet å ta den i mot. Tilgriset og åpenbart skadet.

2) Sterkt forsinket og skadet. Måtte etterlyses.

3) Sovepose emballasjen hadde fått flere huller, med det resultat at den var møkkete. Emballasjen var også meget møkkete

4) Jippi, kom uskadet frem

Holder meg til Posten her i Vestfold. Sikkert store variasjoner, men Post Nord er ikke aktuelt for min del. Posten sparer og sparer og tilbudet blir dårligere og dårligere, men de har ikke ødelagt noe. Posten har bur, noe Post Nord ikke har hatt ved levering på dør. En sylinderformet sovepose som ligger løst på gulvet i lastebilen blir ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss! Hatt mange leveranser med PostNord, aldri opplevd noe negativt. De gangene jeg har valgt å få varene levert hjem, har jeg blitt oppringt av sjåføren. De gangene jeg ikke har vært hjemme, har vi avtalt å møtes et annet passende sted. Det har heller aldri tatt mer enn to virkedager. Syns det funker veldig greit med Posten også, handler klær og utstyr nesten utelukkende på nett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gode erfaringer med PostNord selv. Fått på døra uten problemer. Og jeg bor i Oslo. Men naboene her passer på hverandre og hverandres pakker. Vi varsler og eventuelt henter inn for hverandre om det en person ikke er hjemme. 

Posten derimot. Ikke happy. De har rota bort en pakke (sporingen bare stoppa) for meg nå og skadet flere pakker. Å få erstatning for skada post er er helvete. 

Jeg tror det hele går på flaks 😜 

B2A325AB-8893-4B70-B35F-081063162BF1.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt en god opplevelse med PostNord, tror jeg. Prøver å unngå de så ofte jeg kan men noen ganger må man..Forrige pakke (et klesplagg) tok 12 dager, feilsortert i følge sporingen. Tror ikke jeg kjenner en eneste person som er fornøyd med dem heller.

Endret av gin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er av de som prøver å unngå postnord, etter uforholdsmessig mye krøll. Noen steder fungere postnord bra, andre steder er det utrolig mye rot. Mange som klikker i vinkel over de, spesielt på varer fra dekkonline. Gjenganger er superraskt til Norge, så går det helt i stå. Har sendt fått et par hundre pakker stort sett med posten siste året, men de har også en feilprosent, men langt fra slik som postnord har. De sliter også i Sverige 1.3 av 5 stjerner fra kunder. Laveste du kan gi er 1 stjerne. (data fra FB), så det er noe grunnleggende de gjør feil.  Det som gjør det så frustrerende er at noen ganger er det superrask, og virkelig ekspresslevering til lav pris, så er det bare krøll...... 

B2339715-3D44-4D81-9CA8-ED97CB6CD8CB.thumb.jpg.ffd7db5995364b22cab3b81fd448dc5f.jpg

IMG_2006.PNG.7f113a10b826105810ee36bdcb1e8b1b.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer sikkert i overkant hardt og har full forståelse for at mange har gode erfaringer med PostNord, men jeg har altså aldri hatt en eneste god erfaring. Det sier også en del når de har så dårlig rating på Facebook (og det er mange tusen stemmer).

Endret av gin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, gin skrev:

Det sier også en del når de har så dårlig rating på Facebook (og det er mange tusen stemmer).

Det säger ingenting om det att de har dårligt betyg på FB! En totalt värdelös undersökning, bygger på att folk själva söker upp sidan och ger sitt betyg. Hur många av dem som det har fungerat för, tror du gör det?

Följer ett fotoforum i Sverige och det är vanligt med negativa trådar om transportföretag. Läs inlägg 25 i denna tråden, om han inte ljuger så har han en bättre bild än de flesta om hur det fungerar med PostNord.

https://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=88552&page=2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Björn skrev:

Det säger ingenting om det att de har dårligt betyg på FB! En totalt värdelös undersökning, bygger på att folk själva söker upp sidan och ger sitt betyg. Hur många av dem som det har fungerat för, tror du gör det?

Följer ett fotoforum i Sverige och det är vanligt med negativa trådar om transportföretag. Läs inlägg 25 i denna tråden, om han inte ljuger så har han en bättre bild än de flesta om hur det fungerar med PostNord.

https://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=88552&page=2

Merkelig kommentar. Selvfølgelig er det ikke verdiløs "data" at et firma har 1,2 av 5 stjerner blant 5536 stemmer på Facebook!
Jeg har liket mange sider på Facebook og gitt dem god rating nettopp fordi jeg har opplevd god service eller lignende. Jobber du for PostNord siden du kommer med denne utblåsningen? For ordens skyld er min tilknytning til PostNord utelukkende som forbruker og ikke i jobbsammenheng.

Endret av gin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

2017-artikkel http://www.dinside.no/okonomi/legger-pakka-utenfor-dora-tar-ikke-ansvaret/67622090

2016-artikkel om svenske PostNord https://www.dn.no/nyheter/naringsliv/2016/08/12/1803/sverige-postnord-innrmmer--ikke-ha-levert-pakker

Sitat

Hittil i år har svenske PostNord mottatt nærmere 50.000 reklamasjoner. Flere kunder forteller at PostNords sjåfører kjører forbi uten å i det hele tatt forsøke å levere pakker til dem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan de få kunder dersom deres service er så crap? 

Jeg har aldri hatt problemer med de, men sjukt mye surr med posten. Posten og meg er en dårlig kombinasjon. Hva sier ratingen om Posten og Bring? 

Jeg trodde faktisk litt konkurranse på området ville skjerpe servicegraden til alle distributører, men det ser ikke ut som det har skjedd 😜 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Noen steder virker PostNord å fungere utmerket. Er det p.g.a. en ansvarsfulll sjåfør? 

Uansett hvilen transportør det er tenker jeg følgende:

  • Systemet og konseptet må fungere
  • Systemet kan ikke være avhengig av sjåføren
Endret av Turlyst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gittiamo skrev:

Jeg trodde faktisk litt konkurranse på området ville skjerpe servicegraden til alle distributører, men det ser ikke ut som det har skjedd 😜 

Det som jeg føler skjer er at, de prøver å dele den relativt lille vare/post-distribusjon som er i Norge. Det resulterer dårlig ruter/servicegrad bortsett fra i store byer, og det de har å spare på er vilkårene til arbeidsfolk. Bare ufaglærte virker det som. Du skal ikke ha vært så mye rundt i Norge og sett på veier, befolkningstetthet for å skjønne at og kjøre mange biler med lite varer ikke er spesielt bra, hverken for miljøet eller økonomien. 

Opplever leveringsproblemer som:

  • Sjafører som ikke kan norsk eller engelsk omtrent. 
  • Sjafører som ikke finner frem, GPS viser en vei som ikke er kjørbar. Lese kart er helt ukjent for mange. 
  • Kjører forbi pga at det er klundrete å levere, ekspress til Norge, så opptil en uke på levering.
  • Posten sier de skal levere på døren, men gidder ikke, skriver at den er prøvd utlevert to ganger, før de samle-leverer til post i butikk den tredje dagen. Har prøvd å få de til å levere rett til post i butikk, uten hell.
  • Sender pakker frem og tilbake, vet ikke forskjell på sender og mottager? Lese/Språkproblemer.
  • Kan bare levere mellom 10-16 på hverdager...
  • Ødelagt emballasje - ser ut som de har gått på pakkene. Helt uforståelig i forhold til hvordan det er pakket. 
  • Sendte en pakka fra Oslo tilbake til Polen, da de sa det manglet et papir....for så å sende samme pakke tilbake igjen. 
  • Posten prøver å levere ut pakker som det må betales for, kun kontant og de har ikke vekslepenger. Ikke mulig å betale med kort. Så da reiser de med pakka igjen som du står å ser på😂 

Så posten, postnord, ups, etc har mye å igjen til servicen er bra. Hos meg går det bra med ca 95% hos posten, ca 30% hos postnord. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Postnord ja... utrolig tregt innimellom, men har alltid fått pakkene mine. Gått veldig tregt feks ved sending fra Leech sin solbrille-butikk til norge, der også sporingen forsvant i det oakken gikk over grensa, og hverken norsk eller svensk postnord klarte å spore opp pakken, men ble henvist til selger om å erstatte pakken. Midt i prosessen dukket pakken min opp.

sendte nylig ett par sko til sverige for reklamasjon (outnorth), da gikk det 2 uker fra pakken ble sendt fra hammerfest til pakken forlot landet( ett par dager i tolla visstnok). 

Men som sagt, alt av pakker har kommet fram til slutt, og det meste av forsendelser går litt tregt til/fra Hammerfest. Bortsett fra dhl, som klarer å levere pakker på døra på ett døgn fra polen og opp hit hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, gin skrev:

Merkelig kommentar. Selvfølgelig er det ikke verdiløs "data" at et firma har 1,2 av 5 stjerner blant 5536 stemmer på Facebook!
Jeg har liket mange sider på Facebook og gitt dem god rating nettopp fordi jeg har opplevd god service eller lignende. Jobber du for PostNord siden du kommer med denne utblåsningen? For ordens skyld er min tilknytning til PostNord utelukkende som forbruker og ikke i jobbsammenheng.

I dagens Donald Trump värld med alternativa fakta så borde det inte finnas någon som inte har fått med sig att man måste fundera runt källkritik. Hur har denna uppgiften kommit till? Exemplevis

Hur man genomför en opinionsundersökning så att det visar ett korrekt resultat tillhör väl grundskolenivå? Personerna som deltar måste vara ett representativt utval av befolkningen. Det kan aldrig bli det i detta fallet.

Var jag jobbar är väl högst irrelevant? Jag kan inte förstå att det spelar någon roll för min förmåga att bedömma om en undersökning uppfyller normala kvalitetkrav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, JanRH skrev:

Jag förstår inte, om det ingår i produktvilkåren för tjänsten att lägga försändelsen utanför dörren. Vad menar du då att det är för fel som är gjort?

Okunnskap om hur tjänsten skall utföras (hos mottagaren) är också uttalat av PostNord. Exempelvis, folk säger sig inte ha blivit uppringda. Om det inte ingår i tjänsten varför skall PostNords personal ringa mottagaren?

Det är helt riktigt att personal inte har gjort sitt jobb, men för den som följt frågan under den tiden som problemen har funnits. Vet att orsakerna är förändring i sättet att arbeta samt för lite personal. Detta är också uttalat av PostNord.

Jag bor på en lite ort och jag kan sitta och titta på PostNords fordon som kör förbi på utsidan. Men jag kan inte veta vilket av fordonen som mitt paket ligger på. Jag undrar hur andra kan göra det?

Om man ser till hur många fel det är som PostNord gör (reklamationer + mörkertal) så tror inte jag att det är ens en procent av alla skickade försändelser. Ingen tröst för dem som råkar ut för felet dock.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
4 minutter siden, Björn skrev:

Jag förstår inte, om det ingår i produktvilkåren för tjänsten att lägga försändelsen utanför dörren. Vad menar du då att det är för fel som är gjort?

Hvis kunden (mottaker) kan velge mellom "dørmatta" eller hente pakken som "my pack" i butikk, er det ikke noe feil. Da har kunden valg

Hvis levering på døra er eneste leveringsmåte, blir det feil i mitt hode. Da kan en pakke verdt mange tusen ligge usikret på dørmatta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, JanRH skrev:

Hvis kunden (mottaker) kan velge mellom "dørmatta" eller hente pakken som "my pack" i butikk, er det ikke noe feil. Da har kunden valg

Hvis levering på døra er eneste leveringsmåte, blir det feil i mitt hode. Da kan en pakke verdt mange tusen ligge usikret på dørmatta.

I min värld så är folk ansvariga för sina beslut, informationen om hur leveransen går till finns på butikens hemsida. Passar inte de villkåren dig? Så handla någon annanstans!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Björn skrev:

kunnskap om hur tjänsten skall utföras (hos mottagaren)

Mulig jeg har brister i hvordan jeg oppfatter at jeg skal motta pakker...

Nordpost er i mitt hode "C"-post, da i betydningen vi får "C" om den kommer og eventuelt når😂🤣

PostNord MyPack Home Small er uten erstatning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.