Gå til innhold
  • Bli medlem

Padle Norge på langs.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en ung mann på tjueto år som har lyst til å padle Norge på langs, så jeg er derfor i ferd med å kjøpe Kajakk og trenger derfor tips til hvilken kajakk som egner seg best for dette målet. Setter også pris på relevante tips fra folk som har gjort dette før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, Siggiesmalls skrev:

Hei, jeg er en ung mann på tjueto år som har lyst til å padle Norge på langs, så jeg er derfor i ferd med å kjøpe Kajakk og trenger derfor tips til hvilken kajakk som egner seg best for dette målet. Setter også pris på relevante tips fra folk som har gjort dette før. 

Hei :) Har du padla mykje før? Evt kva type kajakk har du frå før? Skal du padle åleine? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tessatroll skrev:

Hei :) Har du padla mykje før? Evt kva type kajakk har du frå før? Skal du padle åleine? 

Har aldri padlet større distanser før, bare drevet på med litt for fitness. Jeg og et par andre venner har tenkt å padle i lag. Har ikke egen kajakk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siggiesmalls skrev:

 Jeg og et par andre venner har tenkt å padle i lag. Har ikke egen kajakk. 

Kan du ikke teste ut kajakkene dine venner har og få en formening om hvem du føler passer deg best? :-)
Antar at en eller fler av de har endel havpadleerfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen egen erfaring, men vil tipse deg om 2 unge herrer som padlet fra Svenskegrensa til Russergrensa i 2013. Du finner bloggen deres på NPL lista. Tror den het knoll og tott og en badeand, eller noe sånt. Husker den som en fin blogg med gode bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Några länkar som innehåller information. Är stundtals en tuff miljö att paddla i och sträckan är lång, inte så många som gör den turen.

http://www.meningenmedlivet.nu/2013/index.html

http://www.kayakingnorway2014.com/

http://www.norwegiancoast2009.com/norwegiancoast2009/HEM.html

Sedan så kan jag komma på en bok.

https://www.adlibris.com/no/bok/kajakaventyr-langs-norska-kusten-ett-aventyr-i-kajak-med-eftertanke-9789197554213

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg valgt en kajakk som tålte litt juling. Har du tenkt plast, glassfiber eller karbon? 

I 2008 var jeg på tur sammen med en kar (her på forumet)som sa han skulle padle nettopp den turen du planlegger nå,. Han hadde da ingen erfaring med havkajakkpadling, men kjøpte seg kajakk og padlet sørover i 2009.

Jeg assisterte han litt når han passerte der jeg bor, omtrent midtveis. Han valgte en Hasle kajakk, og jeg syntes den gangen det var et fornuftig valg. Utviklingen går vel videre, men Hasle har tålt en del juling opp i gjennom og er en type kajakk jeg ville vurdert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Det har vært linket til Anders Thygesen over her. Ta en titt på bloggen fra turen. Han padlet fra russergrensa til Vestfossen, et par mil oppe i Drammenselva i 2011 i egenbygget seildukskajakk (Baidarka).  http://kajakkspesialisten.blogspot.no/2011/

Det kan sikkert være lurt med en noe mer solid kajakk, men jeg ville vurdert å bruke de samme grønlandsårene. Det et godt og skånsomt å holde i trehåndtak, og de er gode allroundårer som funker spesielt godt i vind og på langpadling. De er skånsomme for kroppen ved at man får en mykere bevegelse enn med en bredbladet åre.

Meld deg på et av hans kurs for å lage egen åre, så får du melket ham for info om turen samtidig. Både lærerikt og gøy http://kajakkspesialisten.no/kurs_are.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tenkjer at det beste er å faktisk låne kajakkar og prøve ulike typar, samt prøvepakke eventuelle "finalistar". Eg er ikkje nokon spesialist, men padla ein del i nokre år, vonar å få sparka i gong att litt no når eg er ferdig med ymse andre prosjekt. Eg er imidlertid ein del saman med ein dyktige folk som har padling som lidenskap, og har moglegens fått med meg noko på vegen.

Når du har fått til ei liste med aktuelle kandidatar basert på storleik/lastekapasitet og sjøgåande eigenskapar, er det nokre moment som bør vere avgjerdande. Ein kajakk skal først og fremst vere god å sitte i. Er den ikkje det, hjelp dei øvrige eigenskapane lite. Du skal sitte lange dagar i eit lite hol, også over eksponerte strekningar der landing og pauser med beinstrekk er vanskeleg. Sits kan til ei viss grad modifiserast med litt padding osv, dersom dei andre eiganskapane er så god at ein orkar ta til med det, men utg pkt må likevel vere ok. Du bør også oppleve at du har god kontakt med kajakken.  

Eigenredning og kamaretredning i ein fullasta langturskajakk er eit eige kapittel, så dette er viktig å prøve og drille før ein legg ut. Eg meiner at desse eigenskapane er mellom dei viktigaste, ved sida av sittekomfort. Lengde på lårbein er ofte avgjerdande her, samt om du er stiv eller mjuk i hoftene, så det varierar frå person til person. Der må eg seie at eg opplever ein del "ekspedisjonskajakkar" som til dømes Hasle, som eit ustyrleg lasteskip. Få kajakkar eg har kjent meg så utrygg i som den. Kan hende kan den innleiingsvis gi ei tryggleikskjensle på primærstabilitet, men dette rundbotna styret av ein båt er slett ikkje lett å få kontakt med når tilhøva dreg seg til. Ein kan fort få ei kjensle av å tilfeldig verte driven hit og dit i bølgene, og tryggleikskjensla kjem meir av at ein sitt i eit badekar langt frå elementet snarare enn at ein faktisk er trygg (mi meining). Må få legge til at det er sjeldan eg ordlegg meg så lite diplomatisk om eit produkt, men her har eg altså lite positivt å komme med. Eg ville sett på kajakkar frå Arrow, Valley, P&H og NDK, samt andre bra annerkjente merkjer, gjerne frå produsentar i land der padling har vore "folkesport" hakket lenger enn her på berget. Dei veit ofte kva dei styrar med! Sjå til dømes på ein del av det som britane, med sine tidevannsutfordringar kan levere. Betre å kjøpe brukt bra enn ny dårleg. Den vert din viktigste redskap lenger. 

Om du går kurs og melder deg inn i ein klubb vil du komme i eit miljø der du kan hente mykje info og kunnskap. 

Du vil alltid på ein slik tur padle ha med to årer, så det kan vere greit å ha to med ulike eigenskapar som du kan veksle mellom. 

Eit lite tilegg, utan å verke formanande:

Eg er litt gammeldags på enkelte ting, tryggleik og det å opparbeide seg erfaring over tid er eit felt eg synes er viktig ¨trekke fram. Å ikkje ha padla så mykje for så å planlegge å gjere dette i nær framtid er spenstig. Ikkje umogleg, men spenstig. Det krev stort volum på kort tid, i forkant av turen. Du skal gjere deg erfaringar som andre har brukt år på å opparbeide seg. I fjellet er eg nok hakket mindre skeptisk, av den enkle grunn at der kan ei løysing i mange tilfelle å vere å ta ein pause i vindsekken og "puste" med magen når ting dreg seg til. På havet dealar du med ein tredje dimensjon i miljøet, du er ikkje standby, bølgjer, vind og straum er i konstant bevegelse. Det er ikkje du som bestemmer kva tid du vil ha ei pause og "stillstand" alltid. 

Om eg skulle måtte velje mellom to "onder" i form av langtur mtp å vere fersk på eit felt, ville eg vore mange ganger tryggare på å til dømes krysse Grønland på ski som fersk, enn å padle Norge på langs. Berre for å sette det litt i perspektiv. Elles synes eg på generell basis at det er kult at folk drøymer, og køyrer på! :) 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du prøver at søge på Padlepilgrim (uden at behøve at lægge noget religiøst i det), kan det være, du finder noget brugbart. Nu har jeg ikke læst alle trådens indlæg i detaljer, men så vidt, jeg kan se, har den ikke været nævnt før, og det undrer mig lidt, da det var det første, jeg kom til at tænke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en kikk på facebooksiden til Einar Knutsens norgestkystprosjekt. Han har delt turen over noen somre.

Rand Skaug tok den samme turen for et par år siden. 

Et lite google-søk finner også flere, slik som denne.

Det har vært padlet mange forskjellige typer. Stort sett alle produsenter som lager høykvalitets havkajakker har modeller som egner seg. Som det er nevnt over: Prøv deg fram. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.