Gå til innhold
  • Bli medlem

pannebandAursjøen i Lesja


Anders Eriksen

Anbefalte innlegg

Annonse

Den hytta har jeg også ligget i. Det er suverent fiske tidlig i sesongen, når elvene mellom de gamle sjøene er fremme. Ellers er det mange fine steder i Jora med stor fisk. Fint å kjøre inn Skamsdalen og gå derfra også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2017 den 14.40, Lompa skrev:

Den hytta har jeg også ligget i. Det er suverent fiske tidlig i sesongen, når elvene mellom de gamle sjøene er fremme. Ellers er det mange fine steder i Jora med stor fisk. Fint å kjøre inn Skamsdalen og gå derfra også.

Så kjekt. Kanskje jeg skal ta med hele familien tilbake til hytta litt tidligere på sommeren neste gang da.  Høres ut som det er deg jeg må kontakte om jeg trenger tips til gode fiskevatn. Kan absolutt bli aktuelt at jeg tar en fjellfisketur her til sommeren. Er det et folksomt i (Jora)området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mye folk oppi der, tatt i betraktning hvor tilgjengelig det er. Har ikke fisket noe særlig i vann innover på fjellet. Har holdt meg mest i elv.

Fjellstyret pleier å være hjelpsomme med informasjon om fisket, men bare spør så skal jeg bidra med det lille jeg vet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.10.2017 den 10.53, Lompa skrev:

Det er ikke mye folk oppi der, tatt i betraktning hvor tilgjengelig det er. Har ikke fisket noe særlig i vann innover på fjellet. Har holdt meg mest i elv.

Fjellstyret pleier å være hjelpsomme med informasjon om fisket, men bare spør så skal jeg bidra med det lille jeg vet.

Det høres jo veldig lovende ut. Kan fort bli en tur dit til sommeren👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Knut S skrev:

Flott rapport. Hvilken sekk benytter du til minsten, og hvor gammel er han?

Takk for det. Han er så heldig at han ikke bruker sekk enda😀 Han er fortsatt under ett år, men han skal nok få bære egen sekk etter hvert😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, veldig dårlig formulert fra min side:cool: Tenkte på bæreselen til minsten. Har en liten en på nesten en måned nå, og gleder meg til å komme meg ut på tur igjen. Men usikker på når de kan begynne å sitte en en slik bæresele/bæremeis. 

Endret av Knut S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Knut S skrev:

Beklager, veldig dårlig formulert fra min side:cool: Tenkte på bæreselen til minsten. Har en liten en på nesten en måned nå, og gleder meg til å komme meg ut på tur igjen. Men usikker på når de kan begynne å sitte en en slik bæresele/bæremeis. 

Aha😄 Sånn jeg har forstått det skal du vente med å bruke bæremeis til de klarer å sitte oppreist selv. Så er det viktig å ikke la de sitte i den for lenge i begynnelsen. Vi har en Osprey Poco premium. Veldig god komfort og en del plass til å pakke i.. Bæresele kan de vel bruke fra dag en så lenge barnet ligger i selen med ansiktet mot deg og har støtte i nakke. Vi bruker en Babybjorn. Går du med en sånn sele har du jo muligheten til å ha en sekk på ryggen .. Men vart litt usikker no. Kanskje det var slik at de ikke kan være i en bæresele før de klarer å støtte nakken selv? Husker ikke helt😆 En bæresele eller sjal er veldig prakrisk spør du meg. Da holder barnet også lettere på varmen siden han ligger så nært kroppen din.. Bæremeis blir jo mer spennende når de er større for da får de god utsikt og kan se på alt det spennende i naturen👍Vår sin sovnet som en stein i bæresele, men ikke i bæremeis. Dette er nok veldig individuelt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.10.2017 den 17.19, Anders Eriksen skrev:

Det høres jo veldig lovende ut. Kan fort bli en tur dit til sommeren👍

Samme erfaring som @Lompa. Var et døgn der i sommer, og så ingen andre med fiskestang i hverken elv eller vann (et par båter på aursjøen). Men var litt mye vind og gikk ikke så langt fra vei, så kanskje noen hadde gjemt seg vekk. Har ikke så mye erfaring med elva, så anbefaler selvsagt vannene på fjellet. Liker best Sunndalsfjella, Eikesdalsfjella og området på Nordsida av Aursjøen selv, og der kan du finne fin fisk mange steder. Fjellstyrene setter ut en del fisk i vannene, og ofte "mistes" det en ørret eller tre i de minste tjern der fisken kan overleve vinteren. Morsomt å komme til en liten dam på 20 meter i diameter og se en halvkilos eller kilosfisk vake.

På nordiseden får du også en tur langs Aursjøveien, som er hakket mer spennende enn veien fra Lesja. 

Endret av Jan Erik Hansen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2017 den 12.38, Jan Erik Hansen skrev:

Samme erfaring som @Lompa. Var et døgn der i sommer, og så ingen andre med fiskestang i hverken elv eller vann (et par båter på aursjøen). Men var litt mye vind og gikk ikke så langt fra vei, så kanskje noen hadde gjemt seg vekk. Har ikke så mye erfaring med elva, så anbefaler selvsagt vannene på fjellet. Liker best Sunndalsfjella, Eikesdalsfjella og området på Nordsida av Aursjøen selv, og der kan du finne fin fisk mange steder. Fjellstyrene setter ut en del fisk i vannene, og ofte "mistes" det en ørret eller tre i de minste tjern der fisken kan overleve vinteren. Morsomt å komme til en liten dam på 20 meter i diameter og se en halvkilos eller kilosfisk vake.

På nordiseden får du også en tur langs Aursjøveien, som er hakket mer spennende enn veien fra Lesja. 

Høres bra ut. Du stiller vel som guide til sommeren? ser jo ut som et spennende område:) Men når dere skriver elva, mener dere ei spesifikk elv, eller elver generelt i område?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2017 den 19.30, Knut S skrev:

Tusen takk for utfyllende svar, Anders. Da ligger det en tilsvarende i handlekurven på fjellsport😀👍🏻

Bare hyggelig. du blir nok meget fornøyd, det er hvert fall vi:) Og lykke til med minsten og turene fremover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anders Eriksen skrev:

Høres bra ut. Du stiller vel som guide til sommeren? ser jo ut som et spennende område:) Men når dere skriver elva, mener dere ei spesifikk elv, eller elver generelt i område?

Blir gjerne med på tur, men guide blir å ta litt hardt i. Med elva tenker jeg på Jori som er lett tilgjengelig fra veien mellom Lesja og Aursjøen. På nordsida har du Stordalsåa, men der er det mest små fisk, og gjerne av den lange magre sorten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat. La faktisk merke til den (Jori) Så ut som ei flott elv med mange spennende kulper. Må jo være en fine plasser å telte langs den om det skulle være ønskelig. Er jo ideelt område for "lette" turer, spesielt med poden... Må forske litt på kartet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.