Gå til innhold
  • Bli medlem

Skalljakke for lange og tynne


jlo

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg er lang og tynn og sliter derfor med å finne jakker som er lange nok i armene og ikke sammtidig ser ut som at jeg har på meg et telt. Noen som har tips om noen litt smale skalljakke-modeller som kan passe? Bruksområde vil være allsidig. Tur i skog, fjell og sykkling, men ikke noen ekstreme ekspedisjoner. 

Hilsen Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norrøna har jevnt over gode lengder på både bukser og jakker! Sammenlignet to Norrønabukser med to Fjellrevenbukser  i samme størrelse og det var 5-6 centimeter forskjell på benlengden, favør Norrøna. Buuu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. og lett, myk, stille og tøyelig! 

Men likevel, Norrøna Trollveggen har nok noen cm ekstra for de tynne og smale  

(Skal bli flinkere til å samle innlegg. Tenke litt før jeg poster.)

Endret av Pinsle
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎02‎.‎10‎.‎2017 den 14.40, tshansen skrev:

Er selv 2 meter høy og vil si jeg er relativt smal.... Bergans har bra lengde i armene uten at jakken blir alt for posete rundt livet. Når du er riktig laget, men feil sammensatt, er det ikke alltid man finner plagg som passer perfekt.

Har samme form som deg (199/87) og går veldig fint i Fjellrevens klær. Særlig fint at man kan få en del bukser med ekstra benlengde. Av en eller annen grunn passer Norrønas jakker godt på meg, mens buksene er for stuttjukke. Mulig det er pga modellene jeg har prøvd. Bergans og Arxcteryx har også noen modeller som har ekstra lengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med jakker som er laget med ett lengere «cut» enn vanlige skalljakker. Feks norrøna recon, fjellreven keb eco shell parka! Ser at selv keb eco shell jakka jeg har i medium har ett temmelig langt snitt, og rekker ganske godt nedover rumpa.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 194, og mesteparten av høyden sitter i ryggen. Omtrent medium bredde, er nærmere tynn enn tjukk, vil jeg si, og med kjempelange "monkey arms"!
De siste tre årene har jeg brukt Norrøna og vært strålende fornøyd med dem!
Tror ikke jeg vet om noen produsenter som har like lange størrelser!

De får mine to tomler opp, langt der ute i enden av armene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er selv 2 meter med lange armer og tynn kropp, så er svært vanskelig å finne jakker som er lange nok i armene uten å være altfor vide. 

Er veldig fornøyd med fjellreven sin fasong på klærne, kjøpte nettopp en Fjellreven anorakk og var overrasket over hvor godt den passet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Thulsa skrev:

Er selv 2 meter med lange armer og tynn kropp, så er svært vanskelig å finne jakker som er lange nok i armene uten å være altfor vide. 

Er veldig fornøyd med fjellreven sin fasong på klærne, kjøpte nettopp en Fjellreven anorakk og var overrasket over hvor godt den passet

Hvordan var den i armene da? Kjøpte en gutulia anorak i str L som var meeeget stor i kroppen, men stutt i armene for en på 177cm og 85 kg.

 

De nye Guide-jakkene til stellar equipment har ekstra lengde på ermene og designet for å være litt lengere enn «normale» skalljakker. Evnt så er jo norrøna recon en litt lengere modell også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.