Gå til innhold
  • Bli medlem

Størrelse og sko


Chris B.

Anbefalte innlegg

Da mine godt brukte Alfa Bever Pro skulle byttes ut var valget ganske enkelt. Et nytt par ble kjøpt i samme størrelse som jeg har brukt i mange år (str.42).

I fjor ble skoene brukt på kun noen få turer, bl.a. i Femundsmarka og på noen andre kortere turer hvor distansene lå på mellom 30 og 40 km. Etter endt tur sesong i fjor var resultatet 3 blåe tånegler og betennelse i en tå. Dette la selvfølgelig en demper for videre turer utover høsten.

I år har jeg ikke hatt tid til turer pga flytting og bygging. Men nå på høsten har jeg rukket to kortere turer. Resultatet etter disse turene er en blå tånegl og betennelse i en tå...

Hva har skjedd med skoene? Hvorfor passer de ikke lengre? Har 42 blitt til 41 1/2? Finnes det alternativer der ute med 42 1/2 størrelse? Jeg trenger tips og det fort. Drar på tur i dag med for trange sko, skal heldigvis bare på en overnatting, men det er ikke morro å dra på tur med for trange sko.

Før neste sesong SKAL jeg ha nye sko. Tips mottas med stor takk.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føttene forandrer seg etter hvert som man blir eldre. Og venstrefot er ofte litt større enn høyre fot. Selv måtte jeg kjøpe nye sko i år da de gamle skoene var blitt for små, selv om de var 'like fine' å se til.

Jeg har ofte opplevd at klær krymper i skapet, men har aldri opplevd det med sko før :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen god forklaring, men det kan godt være som har blitt sagt over her at føttene dine kan ha endret seg, og da kan jo de gamle skoene i større grad enn de nye ha tilpasset seg føttene.

Tipset er nå uansett å være veldig nøye med å klippe tåneglene hvis du har litt vrange/trange sko.
Jeg får blå negler på stortærne i slalomstøvlene hvis jeg ikke er nøye med neglesaksen. Det skjer nesten en gang per sesong, og er like kjipt hver gang :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.9.2017 den 12.08, Tor Magne skrev:

Føttene forandrer seg etter hvert som man blir eldre. Og venstrefot er ofte litt større enn høyre fot. Selv måtte jeg kjøpe nye sko i år da de gamle skoene var blitt for små, selv om de var 'like fine' å se til.

Jeg har ofte opplevd at klær krymper i skapet, men har aldri opplevd det med sko før :-)

 

Ja, jeg gikk opp ifra 45 til 46 i voksen alder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.