Gå til innhold
  • Bli medlem

Stellar Equipment, erfaringer?


ViktorS

Anbefalte innlegg

Heisann

har kommet over ett ganske nytt (tror jeg) merke av ski/fjell/tur-klær. Ser ut som de spisser seg inn mot typ toppturer på ski. De har alt i fra lette dunjakker med høykvalitetsdun, til mellomplagg og dermizax-skallklær i både solide og lette varianter.

Noen som har erfaringer med disse? Vurderte å teste ei skalljakke derfra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Men har du lest noe om hvilke membran de bruker og hvilke garanti de bruker?

Jeg ser at outdoor research har livstidsgaranti på tetthet og bruker Gore-Tex (som også gir 5 års tetthetsgaranti).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, ViktorS skrev:

Ser ut til at membranen de bruker er Dermizax NZ. Link til materialene de benytterz

https://www.stellarequipment.com/no_en/tech-guide

25 års garanti:

https://www.stellarequipment.com/no_en/terms-conditions/

 

 

 

Jeg som trodde Dermizax var Bergans sitt. Så feil kan man ta.

Så lenge du finner en jakke som passer og du liker designet på virker det som kvalitet. Det står ingenting om tetthetsgaranti i garantien såvidt jeg kunne finne. Kanskje det er åpenbart at plagget skal vøre tett så lenge det ikke er skadet?

Jeg hadde ikke vert redd for å kjøpe. Men har som sagt aldri prøvd det.

Endret av Mareng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg kjøpte den første jakken de kom med, jeg var veldig fornøyd med denne, holdt meg tørr og god samt tok liten plass i sekken. Etter ett års hardt bruk løsnet stremmerne på strikken til hetten, jeg tok den med til butikken i Åre hvor jeg kjøpte den og de tok den inn på garanti og ga meg pengene tilbake uten noe styr på det, helst ville jeg ha valgt ny jakke men de var utsolgt for størrelsen min akuratt da så valgte pengene. Dette var visst en ganske vanlig feil på den første utgaven og er utbedret på dagens modell. Eller så savnet jeg en strikkløsning rund håndleddet på den jeg hadde, usikker på hvordan det er på dagens utgave.

Mvh

Thor Rønning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding:) visste ikke at de solgte klærne sine i butikk.

De skal visstnok komme med skallbekledning med litt andre «features» enn det som er på bekledningen i dag. «Very soon» sier de. Blir spennende å se!:)

må nok forsøke meg på ei skalljakke fra de straks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nevnte til han jeg chattet med at jeg ikke var noe topptur-mann, men at jeg går på telttur, fisker, skiturer(bortover), og han mente at jeg muligens kom til å bli fornøyd med deres neste tilskudd til skallbeklednings-utvalget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Akkurat nå, lars p skrev:

Fisker ikke du laks i Finnmark ? Da er oransje NEI NEI NEI !

men jakka ser spennende ut. Blir gøy med tilbakemeldinger

Hehe godt poeng haha :-) 

prøver å finne ut om snøskjørtet er avtagbart... så venter på svar fra stellar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner klaff på utsiden av glidelåsen på de fleste av dagens moderne jakker, men jeg ser (noen) av modellene til dette merket har en innvendig klaff. Hvordan fungerer dette? Er det borrelås på klaffen?

Se bildet2016-09-04-09-09-33843389863[1].jpg

Dermizax har jeg egentlig veldig god erfaring med personlig og bra at fler merker benytter dette som membran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ViktorS skrev:

Tror nok at det bare er klaff faktisk. Snøskjørtet på guide-jakka kan ikke taes av til informasjon. Tror ikke jeg vil ha snøløs på ei jakke som skal brukes hele året...

Bruk den på vranga :)

Er nok en jakke mest beregnet for skikjøring sånn sett. Når det er sagt, så har jeg hatt skalljakker med snøskjørt uten at det har vært til nevneverdig besvær på somrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Kjell Iver said:

Bruk den på vranga :)

Er nok en jakke mest beregnet for skikjøring sånn sett. Når det er sagt, så har jeg hatt skalljakker med snøskjørt uten at det har vært til nevneverdig besvær på somrene

Jeg har en Arcteryx-jakke med snøskjørt, og opplever det noen ganger som en fordel på sommeren. Med snøskjørtet knappet igjen og glidelåsen helt åpen får jeg god lufting uten at jakken blafrer i vinden som den lett gjør på andre jakker man bruker helt åpen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Da var min red hot Parka ankommet.  I orange og grå.  Er normalt en som må ha large i klær og tok denne i XL,  og det angrer jeg ikke på.  Den strekker godt nedover rumpa og har plass til litt lag under,  uten at jakka blir FOR søppelsekk. 

Første inntrykkene:

Lett,  og pakker kompakt.  Ytterstoffet er tynnt,  men skal være solid likevel og høvelig vannavstøtende.  Hetta er god og strammer godt rundt ansiktet,  savner dog strammingen bakpå hetta slik at den ikke blir "framtung". 2 store brystlommer,  tror det er plass til kart i disse uten å ha testet.  To lommer på hofta med fleece inni,  gode og varme:)  to innerlommer,  en vanlig og en i mesh,  denne kunne godt vært litt større. Alle lommer er innafor dunet, så de er varme alle sammen, med tanke på elektronikk og annet man vil holde temperert. Glidelåsene virker solide og gode,  hovedglidern er store tagger og er toveis, stormklaff foran,  med knapper og borrelås. Borrelås i armene,  og den smalner godt inn ved håndleddene slik at det er null problem å dra lange hansker på seg. 

Kort summert: kanonjakke som jeg gleder meg til å bruke i vinter, og prisen var temmelig bra også,  2600,- betalte jeg vel.  Nå er det bare å vente å se hvor lenge jakka holder i årene som kommer:)  er vel ca 270 gram 800 cuin dun i denne. 

Smeller inn noen bilder etterhvert. 

Endret av ViktorS
Legge til litt info
  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

@ViktorSHar du gjort deg noe mer erfaringer med jakka? 

Jeg snuser litt på samme jakke selv, men pleier normalt ikke å kjøpe uten å ha prøvd først. Du sier du vanligvis bruker large, kan jeg spørre ca hvilken vekt og høyde du er? 
Er selv 190 og rundt 75kg, så blir vanligvis en avveiing mellom veldig baggy jakker eller å fryse på håndleddene når jeg kjøper jakker, jeg tenkte å gå for large. Tror du det blir snaut? Er tenkt som belay/varmejakke, så må jo passe utenpå skalljakke mm.

Har en Norrøna Lyngen Light eller noe i str L, den passer fint, selv om den kunne vært litt lenger over stumpen.

Og har du veid den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, bjojor skrev:

@ViktorSHar du gjort deg noe mer erfaringer med jakka? 

Jeg snuser litt på samme jakke selv, men pleier normalt ikke å kjøpe uten å ha prøvd først. Du sier du vanligvis bruker large, kan jeg spørre ca hvilken vekt og høyde du er? 
Er selv 190 og rundt 75kg, så blir vanligvis en avveiing mellom veldig baggy jakker eller å fryse på håndleddene når jeg kjøper jakker, jeg tenkte å gå for large. Tror du det blir snaut? Er tenkt som belay/varmejakke, så må jo passe utenpå skalljakke mm.

Har en Norrøna Lyngen Light eller noe i str L, den passer fint, selv om den kunne vært litt lenger over stumpen.

Og har du veid den?

Heisann. Har ikke veid jakka nei. Den er lett hehe. Veldig fornøyd med den. Pakker godt, og varmer bra. Mange og gode lommer. Angrer absolutt ikke på kjøpet:)

Tror nok jeg ville satset på en xl hadde jeg hatt din høyde. Jeg er selv 177 og 90 ish kilo. Så jeg trengte xl pga bredde over rygg/bryst, men samtisig oppleves den ikke for lang. Men den dekker godt over rumpa:) heldigvis... For den er kjekl å holde varm. Stellar har gratis bytte hvis str er feil tror jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.