Gå til innhold
  • Bli medlem

Nasjonalbiblioteket - en perle


Tom42

Anbefalte innlegg

Her om dagen søkte jeg på nettet etter en bestemt bok, og under søket kom  Nasjonalbiblioteket opp.  Nasjonalbiblioteket??  For moro skyld åpnet jeg likevel lenken  og søkte på vedkommende bok.

Og der fant jeg ikke bare boken, men den var også tilgjengelig for lesning.  Så var det bare å lese i vei, og sideskiftet ble løst med et trykk på "enter".

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørte på radioen den ene dagen fra en eller annen politisk grønnsak at vi ikke hadde bruk for biblioteker lengre: 

" Det kan ikke være en offentlig oppgave å forsyne folk med bøker, det kan de kjøpe selv".....

Fri og bevare oss for at fag- og skjønnlitteratur skal være tilgjengelig for flest mulig uavhengig av inntekt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Bjørja skrev:

Hørte på radioen den ene dagen fra en eller annen politisk grønnsak at vi ikke hadde bruk for biblioteker lengre: 

" Det kan ikke være en offentlig oppgave å forsyne folk med bøker, det kan de kjøpe selv".....

Fri og bevare oss for at fag- og skjønnlitteratur skal være tilgjengelig for flest mulig uavhengig av inntekt...

 

La meg gjette , en FRP politiker ??

Forøvrig vil jeg ikke bare rose nasjonalbiblioteket men også det lokale Biblioteket. Med de nye nettsidene og samsøk i hele fylket får man tak i alt av bøker kjapt. I Tillegg skaffer det lokale biblioteket alt av norske titler på oppfordring sålenge de finnes i handel

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.