Gå til innhold
  • Bli medlem

Teltplasser ved Gjendesheim.. (Weekendtur på Besseggen)


kobrakay

Anbefalte innlegg

Jeg og min samboer skal gå Besseggen til helga. Planen var å parkere inærheten av Gjendesheim og slå opp et telt inærheten på fredagen. Ta båten fra Gjendesheim til Memurubu Lørdagen morgen for å gå tilbake! (Og fiske litt på veien).

Men det store spørsmålet er da: Er det enkelt å finne en god teltplass på Gjendesheim, eller er det noen andre alternativer jeg bør vurdere? 

-Kay- 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var der nå i sommer (mye folk). Vi fant teltplass rett ved kaia der båten går, det gikk helt fint. Flere relativt flate partier man kan sette opp telt i skråningen. Bonus er nærhet til kaia der båten går og parkeringsplass. Vi lot teltet stå mens vi tok båten til Memurubu og gikk Besseggen.
Du kan forhåndskjøpe billetter så er du sikret plass på båt (dette hadde ikke vi gjort -_- )!

Endret av gin
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint å sette opp telt langs vannkanten ved kaia / parkeringsplassen. Har ikke teltet der selv, men de gangene jeg har vært der har det alltid vært telt der. Når jeg er i området foretrekker jeg å sette camp på Maurvangen. Deilig med dusj og påfølgende mat og drikke etter turen over, før en inntar posen. Når det gjelder å fiske underveis på turen over Besseggen så er det fisk i både Bjørnbøltjønne og Bessvatnet, men mener det er fredning fra nå omtrent og ut oktober. Sjekk opp dette før du drar med deg stanga i sekken. Greit å spare den vekta visst fisken er fredet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.