Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken jaktradio skal jeg kjøpe?


Linn Mari

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har til nå lånt jaktradio, en Hunter. Mange på jaktlaget har likedan, så det har vært greit i forhold til å få hjelp om det er noe med den. I år skal sønnen til han jeg lånte av være med på jakt, så han trenger den selv og jeg må kjøpe meg egen, men hva skal jeg kjøpe? Jeg ønsker ikke noe dyrt og fancy, men vil ha en som virker når den skal :)  Har dere noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så mye å velge mellom , og jeg synes ikke de er så dyre. Jeg har selv hatt to Icom radioer , og det er gode radioer . Jeg har vært veldig fornøyd med dem. Det er viktig med ei god antenne som kan gi deg rekkevidden du trenger. Hvis den kommer med en liten stubb av ei antenne  som standard , så spør hva set koster ekstra med ei " skogsantenne " som er noe lengre og gir  bedre dekning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter Tight - en jeg jakter mer har den, virker bra. Norske jaktkanaler + et sett med 100mhz PL-tone innstilt

Brecom VR-550 - Har sånn selv, fungerer greit for meg. Kjøpt skogsantenne i år så får vi se om den blir enda bedre. Kan programeres selv med softwaret til TYT TC-3000b og egnet kabel (Kenwood)

Henning

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.