Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan forme sko?


Arcticpeak

Anbefalte innlegg

Jeg har noen fjellsko som jeg inntil i sommer har vært svært fornøyd med. Men i sommer begynte ankelen på den ene skoen å bøye seg innover i stedet for utover når jeg bøyer ankelen, det resulterer i at det begynner å gjøre svært vondt i ankelen min etter noen timer.

Er det mulig å få skoen til å bøye seg utover igjen? Og i så fall hvordan skal man gå frem for å få til dette?

Skoene er svært slitesterke og svært dyre og ikke minst svært gode å gå i når de "virker" så jeg vil gjerne prøve å "redde" skoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kanskje 10 år siden jeg hadde et lignende problem med et par LaSportiva-lærstøvler, har glemt hvilken modell.  Problemet fikk jeg mens jeg var ute på en lengre tur i fjellheimen, som jeg ikke ville avbryte.   Det jeg gjorde var å kutte en bit på kanskje 5x5 cm av liggeunderlaget (Thermarest Ridge Rest, ca. 1.5 cm tykt), og legge imellom.  Da fikk jeg spredd trykket fra den ubehagelige bulken, samtidig som jeg dyttet den utover.   Det hjalp ganskje fort, husker ikke hvor lenge jeg gikk med liggeunderlagbiten i støvelen, men det var ihvertfall noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎11‎.‎09‎.‎2017 den 21.01, Helhaug skrev:

Det er kanskje 10 år siden jeg hadde et lignende problem med et par LaSportiva-lærstøvler, har glemt hvilken modell.  Problemet fikk jeg mens jeg var ute på en lengre tur i fjellheimen, som jeg ikke ville avbryte.   Det jeg gjorde var å kutte en bit på kanskje 5x5 cm av liggeunderlaget (Thermarest Ridge Rest, ca. 1.5 cm tykt), og legge imellom.  Da fikk jeg spredd trykket fra den ubehagelige bulken, samtidig som jeg dyttet den utover.   Det hjalp ganskje fort, husker ikke hvor lenge jeg gikk med liggeunderlagbiten i støvelen, men det var ihvertfall noen dager.

Takk for tipset, jeg tror jeg må prøve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.