Gå til innhold
  • Bli medlem

Stone Glacier


ELEL6200

Anbefalte innlegg

Annonse

Hvis målet er å lette børen ville jeg først redusert vekta på telt, sovepose, liggeunderlag, turkjøkken osv og spart ny sekk til slutt.Hvis det er slik at du ønsker en lett storsekk har du jo seekoutside sine sekker som er poppis over atlanteren. stone glacier har jeg ikke lest mye om dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset:) Telt 2,7kg (3 personer), sovepose (950g) og resten av utstyret anser jeg som lett nok. Først og fremst vil jeg ha en sekk som gir en behagelig opplevelse for rygg og skuldre når mat og utstyr for 1 voksen og to barn skal forflytte seg i fjellet. Vi trenger god plass til maten som for oss er en viktig del av den fantastiske opplevelsen det er å ferdes i fjellet. Så målet er ikke hovedsakelig å lette børen, men å kjøpe en sekk med stor plass og som tåler høy vekt og har ett bæresystem som er svært bra. At sekken er lett er bonus:)

Har nå en Arc'teryx Bora 95, men har lyst til å teste noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg har en stone glacier et eller annet (ca 70 liter) Kjøpte den for ca fire år siden og solgte de andre storsekkene kort tid etter. Den begynner og bli litt slitt, spesielt i bunnen, men jeg sender den til reparasjon når jeg synes det blir nødvendig for sekken skal jeg ja så lenge jeg kan. Det tyngste jeg har bært er 25 kg og det gikk helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.