Gå til innhold
  • Bli medlem

Garmin Inreach øker prisene


Gjest fightingfalcon

Anbefalte innlegg

Gjest fightingfalcon

Ser ut til at vi som er lykkelige eiere av en Inreach får gleden av å øke abbonementsprisen med ca 30% pr mnd for samme tjeneste som før.

Usikker på hvor glad jeg er for at garmin kjøpte opp inreach egentlig. Tidligere betalte jeg ca 200,- for Recreation plan. Nå med "norske priser" blir det 300,- pr mnd for 

samme abbonement og samme funksjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

Brukte å betale rundt 100 lappen, nå vil de ha 149. Ikke mye penger i vår del av verden, men men...ser at regningen inkluderer kr 29,80 i VAT, og det får jeg ikke til å henge på greip i og med at det Garmin i UK (som fortsatt er i EU) som fakturerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, zimwalker skrev:

Brukte å betale rundt 100 lappen, nå vil de ha 149. Ikke mye penger i vår del av verden, men men...ser at regningen inkluderer kr 29,80 i VAT, og det får jeg ikke til å henge på greip i og med at det Garmin i UK (som fortsatt er i EU) som fakturerer.

Burde vel gå å sende en mail til de og gjøre de oppmerksom på at du som kunde fra Norge ikke skal betale denne?

Har ikke noe aktivt abonnement på min inreach for tiden, men ser jo at det blir en betraktelig økning i pris i forhold til tidligere.

Kanskje man bare skulle leie den ut frem til man får tid til turene der madamen krever at den er med..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, zimwalker skrev:

Brukte å betale rundt 100 lappen, nå vil de ha 149. Ikke mye penger i vår del av verden, men men...ser at regningen inkluderer kr 29,80 i VAT, og det får jeg ikke til å henge på greip i og med at det Garmin i UK (som fortsatt er i EU) som fakturerer.

Utenlandske selskaper som opererer i Norge er nå pliktig på samme måte som Norske selskaper å kreve inn Norsk MVA. Så det stemmer nok. 

Jeg abbonerer på Photoshop og Lightroom fra Adobe og de begynte å legge til Norsk MVA for et års tid siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, whistler skrev:

Utenlandske selskaper som opererer i Norge er nå pliktig på samme måte som Norske selskaper å kreve inn Norsk MVA. Så det stemmer nok. 

Jeg abbonerer på Photoshop og Lightroom fra Adobe og de begynte å legge til Norsk MVA for et års tid siden. 

Jo, men faktura i dette tilfellet er utstedt fra Garmin i UK, ikke Norge. Men du mener altså at fordi de har kontor i Norge også, så plikter de å kreve inn MVA?  (Det var et eget felt for MVA på faktura, men der stod det null, en annen linje for VAT, der stod beløpet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, zimwalker skrev:

Jo, men faktura i dette tilfellet er utstedt fra Garmin i UK, ikke Norge. Men du mener altså at fordi de har kontor i Norge også, så plikter de å kreve inn MVA?  (Det var et eget felt for MVA på faktura, men der stod det null, en annen linje for VAT, der stod beløpet).

Ja, er visst blitt sånn. 

Mer info her:

https://www.altinn.no/no/Starte-og-drive-bedrift/Drive/Skatt-og-avgift/Innberetning-av-mva/Merverdiavgift-for-utlendingers-virksomhet-i-Norge/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker, jeg som

1 minutt siden, whistler skrev:

Pokker, jeg som trodde at nå kunne jeg spare et beløp tilsvarende prisen av et eksemplar av VG hver måned. ;-)  Nåvel, 360 kroner året, rekker jo til noen gassbokser. Takk for linken!

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, zimwalker skrev:

Pokker, jeg som

Pokker, jeg som trodde at nå kunne jeg spare et beløp tilsvarende prisen av et eksemplar av VG hver måned. ;-)  Nåvel, 360 kroner året, rekker jo til noen gassbokser. Takk for linken!

De store pengene er det jo ikke, men alltid irriterende med prisøkning. Jeg har merkelig nok ikke blitt trukket for nytt beløp enda men det kommer nok. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/3/2017 den 12.59, Walle skrev:

Har ikke noe aktivt abonnement på min inreach for tiden, men ser jo at det blir en betraktelig økning i pris i forhold til tidligere.

Kanskje man bare skulle leie den ut frem til man får tid til turene der madamen krever at den er med..?

Det er jo en mulighet. Ferdes selv rett som det er i områder som ikke har særlig mobildekning,  så da har jeg den liggende i "beredskap" i bilen - også uten at jeg skal på fjelltur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.