Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Viking Anaconda


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Sitter i skrivende stund på Torghatten med et par Anaconda sko. Skoene er lite brukt men oppdaget veldig tidlig at de begynte å løsne litt ved sålen. 

IMG_0548.JPGIMG_0549.JPGIMG_0550.JPGIMG_0552.JPG

De er fortsatt vanntett - tro det eller ei  men mest dugandes som tøfler. Dette tror jeg er en spesiell DNT modell Andre med samme erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, lars p skrev:

Fantastiske sko !

Jeg har ikke brukt mine så mye og til den prisen de selges for  - bør de ikke tåle mer?

Sålene på mine sko er jo som nye.. Når et par sko begynner å slites er det vel ikke helt normalt at de går fullstendig i oppløsning... Har ikke vurdert å reklamere, men mulig jeg gjør et forsøk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Kjell Iver skrev:

Jeg har ikke brukt mine så mye og til den prisen de selges for  - bør de ikke tåle mer?

Sålene på mine sko er jo som nye.. Når et par sko begynner å slites er det vel ikke helt normalt at de går fullstendig i oppløsning... Har ikke vurdert å reklamere, men mulig jeg gjør et forsøk. 

 

Hadde reklamert tvert. De bør helt klart tåle mye mere

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, SteinarL skrev:

DNT medlemmer får 40% på Viking sko fram til 17/9 iflg mail jeg fikk i dag. Fant rabattkoden på Min side på DNT. Så da kan du kjøpe nye Anaconda Kjell Iver  :-)

Tja... 40% på hva :) Skoene er rimeligere andre steder med lavere rabatt.

Jeg er fortsatt litt i tvil om kvaliteten - mulig jeg er for tung til denne typen sko. Eller kanskje det er slutt på den tiden at man kan se på sålen at den er utslitt. Jeg har ikke brukt de så veldig mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er passformen på disse? Jeg river snart av meg alt av hår når det kommer til innkjøp av lave tursko. Det meste er enten for smalt fremme, eller dersom de er brede nok fremme, så er de for brede i hælen, slik at de "kjipper".

Sko er et helvete å kjøpe! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bjørja skrev:

Hvordan er passformen på disse? Jeg river snart av meg alt av hår når det kommer til innkjøp av lave tursko. Det meste er enten for smalt fremme, eller dersom de er brede nok fremme, så er de for brede i hælen, slik at de "kjipper".

Sko er et helvete å kjøpe! 

Enig - kan ikke kjøpe sko på nettet jeg heller. Jeg har en typisk ECCO fot tror jeg, for jeg benytter vanligvis ecco-sko. De har alltid passet mine pailabber godt.

Anbefaler deg å prøve dem i en butikk nær deg..

Sendte en epost til Viking og de ville ha skoene inn, så får vi se.. er ikke så storimponert..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2017 den 9.41, Bjørja skrev:

Hvordan er passformen på disse? Jeg river snart av meg alt av hår når det kommer til innkjøp av lave tursko. Det meste er enten for smalt fremme, eller dersom de er brede nok fremme, så er de for brede i hælen, slik at de "kjipper".

Sko er et helvete å kjøpe! 

 

Om du har andeføtter(brede og korte) burde du ta en titt på Merrell Moab Ventilator eller Moab GTX. Det som passet fruen i huset best av XXL sitt utvalg hvertfall(inkl Anaconda).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Vet dette er en forholdsvis gammel tråd, men tenkte jeg skulle legge inn mine erfaringer med Viking Anaconda.

 

Sønnen min (16 år) og jeg kjøpte hvert sitt par med Anaconda-sko for et par år tilbake. De var i daglig, men ikke særlig tøff, bruk, dvs. de ble stort sett brukt til og fra jobb/skole og til gå/sykkel-turer i nærområdet og til et par fjellturer. Etter et års tid var sålen på den ene skoen hans løsnet i forkant. På omtrent samme tid løsnet sålen i bakkant på den ene skoen min.

Skoene var kjøpt hos to forskjellige nettbutikker, og jeg sendte reklamasjon til begge (den ene nettbutikken godtok foto, hos den andre måtte jeg sende skoene tilbake), noe som endte med at vi fikk hvert vårt nye par med Viking Anaconda sko i august i fjor. Nå har sålen på den ene skoa til guttungen løsnet i framkant, på siden,  så det blir vel en ny runde. Synes ikke kvaliteten på disse skoene er veldig tillitsvekkende, spesielt ikke med tanke på prisen. Har likt dem godt pga den Boa-mekanismen, men det hjelper jo ikke hvis resten av skoa går i oppløsning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
På ‎12‎.‎04‎.‎2018 den 13.12, GeezerB skrev:

Vet dette er en forholdsvis gammel tråd, men tenkte jeg skulle legge inn mine erfaringer med Viking Anaconda.

 

Sønnen min (16 år) og jeg kjøpte hvert sitt par med Anaconda-sko for et par år tilbake. De var i daglig, men ikke særlig tøff, bruk, dvs. de ble stort sett brukt til og fra jobb/skole og til gå/sykkel-turer i nærområdet og til et par fjellturer. Etter et års tid var sålen på den ene skoen hans løsnet i forkant. På omtrent samme tid løsnet sålen i bakkant på den ene skoen min.

Skoene var kjøpt hos to forskjellige nettbutikker, og jeg sendte reklamasjon til begge (den ene nettbutikken godtok foto, hos den andre måtte jeg sende skoene tilbake), noe som endte med at vi fikk hvert vårt nye par med Viking Anaconda sko i august i fjor. Nå har sålen på den ene skoa til guttungen løsnet i framkant, på siden,  så det blir vel en ny runde. Synes ikke kvaliteten på disse skoene er veldig tillitsvekkende, spesielt ikke med tanke på prisen. Har likt dem godt pga den Boa-mekanismen, men det hjelper jo ikke hvis resten av skoa går i oppløsning.

En liten oppdatering her: nå har sålen begynt å løsne også på mine sko (altså det paret jeg fikk etter at jeg reklamerte på de forrige skoene som sålen løsnet på...)

Som nevnt: den boa-mekanismen er er kjempepraktisk, men når sålen løsner på 4 av 4 par sko....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nye sko fra Viking, men de måtte ha inn de gamle for å sjekke hva som kunne være feil. Jeg syns de nye holder bedre så langt. Men lite betryggende de erfaringene du har der @GeezerB. Det er bare å reklamere og få nye. Disse skoene ligger i det øvre prisskiktet og man burde forvente mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine gamle løsnet også i sålen foran, men de var så gamle og slitt at jeg syntes det var innafor. Limte sålen og bruker dem til gressklipping-sko...Kjøpte nye, og der røk faktisk boa-snøringen relativt raskt. Fikk pengene tilbake fra XXL/Viking. Andre gang boa-snøring har røket for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nytt par å da kunne jeg velge om jeg ville ha et par av dem nye Viking Anaconda Light Boa GTX eller av den gamle sorten. Jeg valgte seff den nye utgaven. Så langt er jeg veldig fornøyd , så få man se om sålene holder på disse .

Skoene mine var kjøpt på skittfiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På ‎15‎.‎06‎.‎2018 den 7.19, Obelixz skrev:

Jeg fikk nytt par å da kunne jeg velge om jeg ville ha et par av dem nye Viking Anaconda Light Boa GTX eller av den gamle sorten. Jeg valgte seff den nye utgaven. Så langt er jeg veldig fornøyd , så få man se om sålene holder på disse .

Skoene mine var kjøpt på skittfiske.

Jeg fikk (eller...skal få) refundert kjøpssummen for mine sko hos KomplettFritid. Har min sønns sko inne hos SkittFiske enda, men der tar det lenger tid.

Var på XXL og kjøpte Anaconda Light før helgen og har fått testet dem så smått nå. Var ikke så positiv opplevelse innledningsvis, jeg syntes passformen var litt "rar". Virket trangere foran på foten enn den gamle typen, mens de virket for å glippe litt i hælen, sålen virket også noe smalere. Den første tiden virket det som om den høyre skoen var litt trang et bestemt sted over vrista, så det gjorde vondt der, noe jeg ikke opplevde på den venstre foten. Vurderte faktisk å bytte i et par nye sko. Men etter å ha brukt dem noen dager virker det som om det har gått seg til (bokstavelig talt). Skoen kjennes bra på foten, og selv om den kanskje klemmer litt over vrista enda, så synes jeg det er blitt bedre. Håper det er en utvikling som fortsetter.

Sålen er fortsatt delt i to lag, men de to lagene virker kanskje mer "integrert" enn på den gamle typen, så det er kanskje håp om at de har adressert problemet med at sålen skiller seg. Ellers så virker det som det er minst like godt grep på disse sålene (ikke uten grunn at det står Michelin under dem, kanskje :-))

Alt i alt veldig fornøyd så langt, og synes også at de har forbedret den Boa-mekanismen noe: hjulet man skrur på har fått en kraftig gummikant rundt, slik at det er mye lettere å få tak på hjulet, spesielt når man skal dra det ut. Syntes dette kunne være litt knotete av og til på de gamle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

En liten update: etter litt over en måned med de nye Anaconda Light ser jeg at tuppen på sålen har begynt å løsne litt i "flikene" der hvor den er festet til "oversiden" av skoa foran på den ene skoa. På den andre skoa har "mønsteret" som er limt fas på utsiden av skoa begynt å løsne litt. Ikke de helt store defektene (enda ihvertfall), men er jo supersensitiv på dette etter det jeg har opplevd med den gamle typen Anaconda-sko :-/

Var innom XXL, og de sa at dette var en gyldig reklamasjon, siden skoa ikke var brukt stort mer enn en måned. De har ikke min størrelse inne, så det blir i tilfelle refundering av kjøpesum. Skoene er jo fullt brukbare forsåvidt, så jeg ba om litt betenkningstid på dette (problemet er at jeg er så forelsket i den BOA-mekanismen :-D). Var deretter innom  Obs! Sport og kikket på Salomon XA Pro 3D GTX, som jeg fikk meget godt inntrykk av. Vurderer nå å levere tilbake Viking-skoa over helga og bytte til Salomon.

Ifølge hun jeg snakket med på XXL var skoene beregnet på å brukes kun i terreng, som er mykere enn asfalt, og hvis man brukte dem som "hverdagssko" som en del folk gjorde (forholdsvis guilty der....) så ville de bli mer slitt. Mulig dette stemmer, jeg vet ikke. På Salomon-skoene sto det at de var beregnet på terreng og asfalt (dette ifølge Obs! Sport da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Vurderer å kjøpe den nye utgaven,  men må innrømme at jeg er skeptisk. 

Etter at Lowa "ødela" Renegade, som jeg har brukt siden det første paret i 2004, så har lave tursko vært et mareritt å finne. 

Jeg kjøpte et par Merrell Moab,  men kvaliteten var så som så,  stoffet på innsiden av hælkappen revnet etter et halvtårs bruk. 

Jakten pågår fremdeles. 

Endret av Bjørja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2018 den 17.12, GeezerB skrev:

kikket på Salomon XA Pro 3D GTX, som jeg fikk meget godt inntrykk av. 

Kjøpte selv XA Pro 3D for en uke siden. Vanvittig gode sko, men aner naturligvis ingenting om holdbarheten enda selv om de virker solide. Mine er uten GTX, men de er pga forsterkning på oversiden av sålen rundt hele samt på skotuppen, kan en gå på "vått føre" uten å bli særlig våt. Skoene puster godt og tørker fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Olamann skrev:

Kjøpte selv XA Pro 3D for en uke siden. Vanvittig gode sko, men aner naturligvis ingenting om holdbarheten enda selv om de virker solide. Mine er uten GTX, men de er pga forsterkning på oversiden av sålen rundt hele samt på skotuppen, kan en gå på "vått føre" uten å bli særlig våt. Skoene puster godt og tørker fort.

Jeg har vurdert disse selv, men de er usedvanlig trange for min brede fot, og når jeg går opp i størrelse blir de alt for lange. Dette med passform for nordisk lest har Viking sine modeller hatt, og dette savner jeg når jeg prøver sko hos andre merker. Også når jeg sal kjøpe innesko..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Kjell Iver skrev:

Jeg har vurdert disse selv, men de er usedvanlig trange for min brede fot, og når jeg går opp i størrelse blir de alt for lange. Dette med passform for nordisk lest har Viking sine modeller hatt, og dette savner jeg når jeg prøver sko hos andre merker. Også når jeg sal kjøpe innesko..

Jepp, det kan være litt vrient med bred lest, men du kan faktisk kjøpe wide-utgave av XA Pro 3D direkte fra Salomon Norge. Midlertidig utsolgt, står det, men sikkert fullt mulig å finne andre steder. Vet også at New Balance har egne wide-utgaver av skomodellene sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Olamann skrev:

Jepp, det kan være litt vrient med bred lest, men du kan faktisk kjøpe wide-utgave av XA Pro 3D direkte fra Salomon Norge. Midlertidig utsolgt, står det, men sikkert fullt mulig å finne andre steder. Vet også at New Balance har egne wide-utgaver av skomodellene sine. 

Det var nyttig info. Jeg har senere også kjøpe den siste utgaven av Viking Anaconda. Denne har ikke akkurat samme passform - den er litt trangere og den vider seg ikke noe særlig ut.  Ikke nok til at det blir ubehagelig, men det er stor forskjell i passform mellom ny og gammel sko. 

Siden jeg har 2 par nå, så bruker jeg de litt om hverandre til hverdagsbruk, og ingen tegn til at de har løsnet spesielt så langt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.