Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til helgetur med kollektivtrafikk


Kbmk

Anbefalte innlegg

Hei! 
Dette er mitt første innlegg på Fjellforum etter over ett år med lesing! Nå har lurer jeg litt på hva vi skal finne på, ut.no ga meg ikke så mange gode tips dessverre. 

Jeg og min mann bor i Oslo og vi har ikke bil. Vi ønsker å komme oss vekk og til fjells i helgen, med buss eller tog. 

Vi har tidligere tatt buss til Rondane, men det blir litt i lengste laget for en helgetur. Håper noen av dere har noen gode tips til hva vi kan finne på. 

Vi ønsker oss; Ved tregrensa eller over tregrensa, enkel adkomst med kollektivtrafikk og nokså greit terreng å gå i :)  Vi planlegger å telte, men en koselig DNT-hytte er heller ikke å forakte. 

Noen med erfaringer/tips der ute? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med bussen til Haukeliseter (Haukeli Expressen), kunne det vært noe? Bakken opp de første to km er ganske tung, (ganske ille egentlig) men det er flott når du kommer opp. Dere kan jo legge opp turen tilbake slik at dere spiser middag på Haukeliseter, de vant jo en pris i sommer for beste veimaten. Haukeliseter har forskjellige overnattingstilbud så om dere ikke skal telte så kan dere jo bo her og gå turer herfra. Den siste turen min var her og jeg dro med bussen fra Høvik/Bærum. 

Telt3.thumb.JPG.5ebe702313eb3de7394e52d62d8ca6fb.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du kan gå på den andre siden av veien ved Haukeli også. Turen over Turistskaret til Holmevann (DnT-hytte) er fin og ikke så bratt som på nordsiden. En rundtur opp til varden på Vassdalseggi (eller Kistenuten) er også fin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.