Gå til innhold
  • Bli medlem

Test av fjelltelt


HannKatta

Anbefalte innlegg

Test av fjelltelt:
http://www.dinside.no/fritid/de-beste-teltene-for-fjellturen/68594955

Sitat

Vinner en er Helsport som ganske enkelt skårer svært bra på nesten alle kriteriene, tett fulgt av teltet fra Hilleberg.

Disse er relativt like telt, med lav vekt og enkle og gjennomtenkte løsninger.
Teltet som kom dårligst kommer noe overraskende fra Black Diamond.
Her kom det et telt med god blanding av smarte og ikke helt ferdige løsninger.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg blir det feil å sammenligne så mange forskjellige telttyper, et VE25 ekspedisjonstelt mot superlight-telt. Jeg synes de enten skulle ha testet helårstelt mot helårstelt og superlight-telt mot andre telt i samme segment. 

Så testen får en tommel ned fra meg, men jeg er såpass storsinnet at jeg gratulerer Helsport-mafiaen med seieren 😉

Endret av Kjellis
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kjellis skrev:

For meg blir det feil å sammenligne så mange forskjellige telttyper, et VE25 ekspedisjonstelt mot superlight-telt. Jeg synes de enten skulle ha testet helårstelt mot helårstelt og superlight-telt mot andre telt i samme segment. 

Så testen får en tommel ned fra meg, men jeg er såpass storsinnet at jeg gratulerer Helsport-mafiaen med seieren 1f609.png

Som utnevnt medlem av Helsport-mafiaen tar jeg i mot applausen 😂

Er helt enig med deg. Det sammenlignes epler og bananer. Helt verdiløs test ;-)

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, whistler skrev:

Er helt enig med deg. Det sammenlignes epler og bananer. Helt verdiløs test ;-)

 

Synes også det blir feil å sammenligne Camp/GT versjoner mot telt uten forlenget fortelt. Et telt får trekk for lite fortelt og et annet får pluss for stort fortelt, enda begge telt blir leverte med forlenget fortelt og uten. Så jeg runger i og er enig; helt verdiløs test dette også 😊 Viser hvor lite en skal stole på tester egentlig, skjønt det er jo kjekt å smykke seg med en testvinner 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 28.8.2017 den 21.09, Kjellis skrev:

For meg blir det feil å sammenligne så mange forskjellige telttyper, et VE25 ekspedisjonstelt mot superlight-telt. Jeg synes de enten skulle ha testet helårstelt mot helårstelt og superlight-telt mot andre telt i samme segment. 

Så testen får en tommel ned fra meg, men jeg er såpass storsinnet at jeg gratulerer Helsport-mafiaen med seieren 1f609.png

Takk Kjellis, det var storsinnet, men skal vi nå dra i gang ennå en tråd om telt test, hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.