Gå til innhold
Anti

Hjelp! Hvor mye veier en full 125g gassboks?

Det er 384 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Skal på tur i morra tidlig, og aner ikke hvor mye gass det er igjen i boksene mine... Noen som kan veie en full gassboks?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Mareng

(Ta med fuelbrenneren, så har du full kontroll ;) )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig, Skjult lenke - logg inn for å se den 😊 Jeg har brukt gass i sommer på min Whisperlite Universal. Enkelt å fyre, men synes det er vanskelig å beregne gassforbruk/mengde på boks og liker ikke at det blir så mye tombokser heller. Så jeg foretrekker flytende fuel hele året 😊

Men nå sporer jeg av det som det spør etter i tråden 🙈

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør en test hjemme der du koker opp en kjele med vann på den brenneren du bruker, vei boksen før og etter. Da har du en pekepinn på hvor mye gass som går per koking.  Primus EtaPower brukte ca 12g gass for å få 1,5l til kokepunktet, startet med iskaldt vann. En sånn liten billig gassbrenner som står på toppen av boksen brukte det dobbelte på 1l vann.  Det kan variere voldsomt fra brenner til brenner... Du kan også ta tiden, da har du enda en referanse.

Jeg tar som oftest med en liten boks i backup, kjekt å ha. Men du finner fort ut at den slumpen som var igjen holder leeeenge. Etter hvert har det blitt mindre og mindre halvfulle bokser hjemme 😀

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Mareng

Ta testen utendørs, med iskaldt vann, for å være sikker på at det blir riktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 384 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.