Gå til innhold
  • Bli medlem

sykkelhjelmer


Lobsang

Anbefalte innlegg

Annonse

Godt mulig at billige og "tunge" hjelmer er like sikre som sine lettere og dyrere konkurrenter, kanskje til og med sikrere. Stikkord her er komfort og passform. En dyr og lett hjelm er definitivt mer behagelig på hodet, og det merkes hvis du skal sykle langt. Aerodynamikk er ikke så veldig interessant om man ikke sykler konkurranser, men du vil trolig merke at en dyrere hjelm gir mindre luftstøy enn en billig.

Kjøp en hjelm som sitter godt på hodet ditt, det er det viktigste :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de skal vel oppfylle noen krav, men jeg synes dette er litt pussig uansett.

Men jeg bruker ikke hjelm når jeg sykler offroad, kun i trafikken. Jeg husker da jeg var 7-8år, da var jeg km`vis fra hjemmet å syklet i trafikken, var ikke mye hjelm den gangen gitt..I dag er det liksom så trendy med hjelm har blitt, du blir jo nærmest sett rart på kommer du ute i skauen uten hjelm, da får du "han er ikke en av oss stemplet".

Liker friheten uten hjelm i skauen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg er glad det er trendy med hjelm. Jeg og vokste opp og syklet uten hjelm, men det var endel mindre trafikk og ikke sykler til så ekstrem terrengsykling heller.

Trives best uten hjelm, men når jeg krever at ungene mine skal bruke hjelm så får jeg å tre på meg hjelmen sjøl. Er ikke av de som tror at skallen min tåler mer enn ungenes.

Veldig glad for at jeg har vært så streng med ungene i hverfall, guttungen kræsja nå med en anna gutt og begge gikk over styret. Vi må kjøpe ny hjelm og gutten har noen skrubbsår. Han andre fikk hjernrystelse og flenge i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.