Gå til innhold
  • Bli medlem

Kryssing av Breagrove nedenfor Styggebrean


Sjutten

Anbefalte innlegg

Planlegger Galdhøpiggen-tur til helga. Går fra Juvasshytta, men i stedet for å gå nøyaktig samme vei tilbake har jeg lyst til å gå runden rundt Styggebrean i stedet. Her må man over elva Breagrove, som er omtalt som "utfordrende elvekryssing" hos Peakbook og et annet sted står det at elva er umulig å krysse når det er mye vann. Det er all infoen jeg har funnet, og jeg har ikke funnet noen bilder. Hvor utfordrende er det egentlig snakk om? Stor vannføring vil vel ikke være noe problem nå som det har vært tørt og kjølig i fjellet den siste uka. Ser på kartet at det kanskje kan være bedre å krysse elva nærmere breen hvor den er mindre og i flere deler. Hva tenker dere som har vært der? Post gjerne bilder om dere har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.