Gå til innhold
  • Bli medlem

Boxer av kvalitet


Fjellskald

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg trives godt med å kjøpte lite, men som er av så god kvalitet at jeg har det leeeenge. I vår tid er mye laget for å bli ødelagt, men så fins det de merker som skiller seg ut og lager kvalitet som varer. 

Inntrykk av at ganske mange er fornøyd med Devold , men jeg har dårlig erfaring. Underbuksene har alle blitt hullete og raknet etter kort tid, trøyene blitt hullete, og stilongsene slappe i strikken. Kom over bra tilbud på Bergans Merino ull boxere, kjøpte fem, og på fjelltur forrige uke så jeg de allerede hadde fått små hull i seg etter kanskje 3 ganger i bruk. Craft derimot, 2 boxere jeg kjøpte for sikkert 13 år siden er fortsatt like fine. Samme med stilongs og trøyer, også kjøpt for 13 år siden, er like fine. Så jeg er mildt sagt imponert over kvaliteten til Craft. Men alt jeg har av Craft er ikke laget av ull, og jeg antar ull ikke holder seg like bra? Er det noen her inne som har god erfaring med et merke, som virkelig er laget av god kvalitet og som holder? Jeg tenker da på boxere laget av tynn ull.. (og ikke Devold eller Bergans).

 

Mens jeg skrev kom jeg på at kanskje Craft har begynt å lage tøy også med ull. Så skal sjekke ut det.

 

Takk for eventuelle tips!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers kn en liten nål og tråd få ullet til å vare lengre. Synes ullsokker går fort opp i sømmene, så litt stopping av hull må til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andres erfaring er til stor hjelp, så takk for svarene:)

 

Aldri brukt Aclima før, og skal kjøpe og teste det Lofoten!

Skal teste det, Mareng! Det er nå ull jeg er på jakt etter, og hva gjelder syntetisk er jeg storfornøyd med Craft, men "comfyballs" må jo bare prøves:D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok være ulike kvaliteter av ull også, men du må nok bare finne deg i at ikke ull holder like godt som syntetgreier. Det er andre kvaliteter enn slitestyrke som gjør at ull er bra.

Aclima har jeg gode erfaringer med. Devold også, for så vidt. Ulvang er også gode, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dovre ullundertøy. Svært slitesterkt og komfortabelt. Jeg har prøvd mange ulike merker opp gjennom da jeg i en lengre periode jobbet innen tekstilbransjen, men ikke noe annet jeg har prøvd kommer opp mot Dovre i kvalitet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aclima warmwool https://www.magasinet.no/aclima-warmwool-shorts-herre

 Kjøper ikke andre boxere heretter. bruker de på jobb, til hverdags og på fjellet. Beina er lange nok til at de ikke sklir opp. Devold sine blir fortere slarkete, og holder seg ikke på plass.  Aclima monsen sleit jeg hull i skrittet på forholdsvis fort. 

 

 

Endret av Lar5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Lar5 skrev:

aclima warmwool https://www.magasinet.no/aclima-warmwool-shorts-herre

 Kjøper ikke andre boxere heretter. bruker de på jobb, til hverdags og på fjellet. Beina er lange nok til at de ikke sklir opp. Devold sine blir fortere slarkete, og holder seg ikke på plass.  Aclima monsen sleit jeg hull i skrittet på forholdsvis fort. 

 

 

Takk for tips 😊 Jeg har nå slitt ut mine ullboxere. Jeg har brukt å kjøpe Smartwool sine, men nå får jeg to Aclima Warmwool til prisen av en Smartwool. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.