Gå til innhold
  • Bli medlem

TV 2s nye realityserie «Alene»


HannKatta

Anbefalte innlegg

De får i hvert fall lov til å felle trær og flekke litt mose, så de kan jo lage en høvelig liten gamme. Skogen langs Altevatnet er for en stor del lagt død av fjellbjørkemåleren, så det gjør ikke så mye om de hogger noe der..

Forøvrig er danskene i gang med sesong 2 nå. Tror konseptet er mer populært i Danmark enn her på berget, men så blir vel naturen litt mer spektakulær for dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 4.10.2017 den 11.04, Memento mori skrev:

Syns serien har blitt bedre og bedre for hver episode. Utrolig hva matmangel gjør med de forskjellige. Serien kunne like godt hett "Sult" . Hjemmelaget oter og fluer er tips og ta med seg. Virker ikke som alle har en plan på hvordan bli lenge. 

Tror min plan hadde vært:

  • - Undersøke område for å bli kjent. 
  • - Finne beste fiskeplassen, og laget leir der.
  • - Startet med et vedlager, tørr ved er viktig når kulde og våte ting skal tørkes.
  • - Startet med en fangsthytte, utført litt hver deg, mere komfort på lang sikt.

Hva hadde dere hatt som plan? 

Mye det samme som deg. Men for å orke det ville jeg planlagt endel før jeg dro. Første bud hadde vært å lagt på meg 10 kg før avreise og så siste uken før innspilling vridd kosthold over mot lavkarbo så kroppen "spiser" fett i steden for karbohydrater som den ikke vil få lengre. Bare der har man fort 10-15 dager med "grei" energi

Ville også fått tettet boligen min så godt som mulig og prøvd å få laget en eller annen mulighet for å fått fyret i eller i nærheten så varmetapet hver dag blei så lite som overhode mulig,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tingen med denne serien var at premiepotten var for liten opp velstanden som er i Norge. Derfor presset folk seg ikke til det ekstreme, ettersom en Dacia Duster ikke er en lifechanger. Selv om topp 2 var ganske opplagt denne sesongen og høyere premiepott ville nok en av de 2 vært vinneren. Tror bare at flere dager inne i fjellet hadde vært nødvendig. Amerikanske versjonen presser folk som mye lengre ettersom premiepotten der er virkelig en lifechanger for de som deltar.

Jeg vil tro at hovedårsaken til flere som var med i det norske programmet var nok et ønske om å muligens kunne leve av friluftslivet (tipper Jens hadde en slik motivasjon)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det boen som begriper hvorfor Svein og Jens ikke fisker med snøre/mark/sluk/dupp eller noe sånt? De trekker kun garnet og plukker bær...

Harving ved vannkanten i høstmørket kan jo være effektivt sies det.

Andre deltakere har jo fått mye fisk ved aktivt fiske og ved å finne nye fiskevann.

Endret av Mareng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mareng skrev:

Er det boen som begriper hvorfor Svein og Jens ikke fisker med snøre/mark/sluk/dupp eller noe sånt? De trekker kun garnet og plukker bær...

Harving ved vannkanten i høstmørket kan jo være effektivt sies det.

Andre deltakere har jo fått mye fisk ved aktivt fiske og ved å finne nye fiskevann.

De fikk jo nok ved å bruke garn. De hadde jo godt med fisk hele tiden, så de synes vel det funka greit nok da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gittiamo skrev:

De fikk jo nok ved å bruke garn. De hadde jo godt med fisk hele tiden, så de synes vel det funka greit nok da? 

Haha, siste episode fant jeg ut nå 😂 :lol:

Synes spesielt Svein klaget på sulten og fikk lite fisk i Garnet. Og jeg så han ikke èn gang fiske aktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mareng skrev:

Haha, siste episode fant jeg ut nå 😂 :lol:

Synes spesielt Svein klaget på sulten og fikk lite fisk i Garnet. Og jeg så han ikke èn gang fiske aktivt.

Tror klippingen gjorde at det ikke viste helt reelt bilde. Virket på jens som om han var veldig sulten på slutten, samtidig som han sa at han hadde 3 uker matlager. I ett intervju sa han at kreftene kom tilbake på slutten. 

Nb.  NRK spoilet utfallet da han i episode 2 fortalte at han ikke hadde gitt seg fra noe i hele sitt liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, renzir said:

Nb.  NRK spoilet utfallet da han i episode 2 fortalte at han ikke hadde gitt seg fra noe i hele sitt liv. 

Det la jeg også merke til, det var nå litt teit hvis den serien er spilt inn etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tittet litt på denne serien, sitter igjen med et inntrykk av av det ble en sutrefest ( savner kona/kjæreste/hundene)  og lite underholdning. Er det virkelig så skrint med spiselige planter i fjellet at eneste alternativ til fisk er krekling og blåbær?

Ingen spiselige røtter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.