Gå til innhold
  • Bli medlem

Norheim Rondane


Andreas Moen

Anbefalte innlegg

For 799,- så er dette en fantastisk bukse! Sitter godt, lommer på lårene som er sydd utenpå buksa som gjør at det ikke strammer om en har en snusboks og mobil i hver fot. Blir ikke spesielt bløt, og tørker fort. Bra lufting. Slitesterk! Anbefales på det sterkeste!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
14 timer siden, Andreas Moen skrev:

For 799,- så er dette en fantastisk bukse! Sitter godt, lommer på lårene som er sydd utenpå buksa som gjør at det ikke strammer om en har en snusboks og mobil i hver fot. Blir ikke spesielt bløt, og tørker fort. Bra lufting. Slitesterk! Anbefales på det sterkeste!

Hvor lenge har du hatt buksen? Er det stramming ved bena og gamasjekrok?

Dette ser jo ut som en lignenede Fjellreven Keb, til 1/4 del av prisen, veldig bra!

Inpregner med nikwax cotton proof når det skulle være nødvendig, den pleier å virke bra på sånne klær 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som ei bra bukse. Men ut fra bilder kan det se ut som den ikke har vanlige stikklommer (håndlommer) - men det har den vel?
Den har glidelås på lårene for lufting, men er det noe slags myggnett/mesh innenfor, eller er det helt åpent til naken hud? Vil unngå en stripe med myggstikk langs hvert lår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Bjørn J skrev:

Ser ut som ei bra bukse. Men ut fra bilder kan det se ut som den ikke har vanlige stikklommer (håndlommer) - men det har den vel?
Den har glidelås på lårene for lufting, men er det noe slags myggnett/mesh innenfor, eller er det helt åpent til naken hud? Vil unngå en stripe med myggstikk langs hvert lår!

Den har håndlommer, ja. Ikke noe nett innenfor luftingen. Gikk med den i Femunden i 9 dager nå nylig, uten at jeg tenkte noe særlig på akkurat det. Men nå skal det sies at myggen var så og si fraværende der vi var. Utrolig nok! Buksa fikk testet seg skikkelig da vi ikke gikk på stien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Mareng skrev:

Hvor lenge har du hatt buksen? Er det stramming ved bena og gamasjekrok?

Dette ser jo ut som en lignenede Fjellreven Keb, til 1/4 del av prisen, veldig bra!

Inpregner med nikwax cotton proof når det skulle være nødvendig, den pleier å virke bra på sånne klær 1f44d.png

Jeg har brukt den på to turer. Følte jeg fikk testet den skikkelig i Femundsmarka i ni dager. Den har knepping nederst (tre i slaget) - noe jeg foretrekker fremfor borrelås. Buksa er behandlet med voks når du kjøper den. Gjorde ingenting med den før jeg reiste ut. Det som er viktig for meg i en fjellbukse er at den, ikke først og fremst er "vanntett", men at det er en bukse som tørker fort, og som ikke blir tung når den først blir bløt. Denne besto begge deler med glans. Høres kanskje ut som om jeg er selger for Norheim, noe jeg ikke er, men jeg blir bare så fascinert av utstyr som koster en brøkdel av det andre bukser i samme klasse koster, og som gjør jobben vel så bra. Da jeg kjøpte buksa spurte jeg dama i butikken hva som er årsaken til at den ikke koster over 2000 kroner. Svaret jeg fikk var enkelt og greit - GTX. Jeg gikk likevel inn for å teste den. Og takk for det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare informere om at det har kommet en ny versjon av denne buksa, med litt annerledes passform og stivere stoff. Den nye versjonen heter Rondane 2.0, den funket ikke så godt for meg, men den originale buksa som heter bare Rondane er jeg kjempefornøyd med!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, lettskremt skrev:

Jeg vil bare informere om at det har kommet en ny versjon av denne buksa, med litt annerledes passform og stivere stoff. Den nye versjonen heter Rondane 2.0, den funket ikke så godt for meg, men den originale buksa som heter bare Rondane er jeg kjempefornøyd med!

Jupp! Prøvde den jeg og. Samme pris var det også. Men valgte den "originale".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.