Gå til innhold
  • Bli medlem

Vägval i Dovrefjell


larsl

Anbefalte innlegg

Ska till Dovrefjell i slutet av juli och sitter och tittar på kartan (turkart 2497) efter möjliga vandringsvägar. Jag håller mig helst någorlunda utanför lederna och vill ha ~8 - 10 mil att gå. Jag funderar på något i den här stilen:

Dombås - Grøndalen - Kjelsungdalen - Skulan - Jervbua - Åmotselva - Fremste Åmotshytten - sydost mellan topparna - Stroplsjødalen - (eventuellt topptur till Snøhetta) - Kongsvoll

Är det någon som har varit i området och kan säga om det låter rimligt överhuvudtaget? Går det t.ex. att ta sig över Åmotselva någonstans i närheten av Jervbua? Finns det några bättre vägval (om man åker tåg dit och hem)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tack för svaret, mycket intressant information på den sidan.

Det jag funderar mest över är om det finns något bra vadställe (eller någon bro som inte är utmärkt på turkartan) över Åmotselva norr om Åmotdalshytta, eller om man måste gå dit för att komma över älven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.