Gå til innhold
  • Bli medlem

Videodiskusjon : Telting blant ville dyr i Afrika - Del 2


Isak Knutsen

Anbefalte innlegg

videothumb_1503213515.thumb.png.d2683362

Navn: Telting blant ville dyr i Afrika - Del 2
Kategori: Medlemmenes egne videoer (friluftsliv)
Dato lagt til: 2017-08-20
Innsendt av: Isak Knutsen

 

Over kan du se andre episode fra turen min i Botswana, et land sør i Afrika. I denne videoen er Telting, båt og offroadkjøring gode stikkord!


Telting blant ville dyr i Afrika - Del 2

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper på at du, når høsten og vinteren kommer, tar deg tid til å redigere en lang versjon av turen som ikke hopper så mye mellom klippene. Savner en "historie" å følge. 

Som det er nevnt fra flere andre i andre tråder så savner jeg roligere kameraføring/stativ :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Phoney skrev:

Håper på at du, når høsten og vinteren kommer, tar deg tid til å redigere en lang versjon av turen som ikke hopper så mye mellom klippene. Savner en "historie" å følge. 

Som det er nevnt fra flere andre i andre tråder så savner jeg roligere kameraføring/stativ :)

 

Jeg kan godt lage en lang video av turen, men grunnen til at jeg ikke gjør det, er at folk flest liker korte videoer, det er vanlig på Youtube at folk ikke gidder å se en video som varer i 15 - 20 minutter. Derfor er det lurt å dele lange historier opp i flere deler. Fra denne turen hadde jeg totalt 15 timer med rawklipp, noe som er veldig mye, og hvis jeg skal korte alt det ned til ca fem minutter vil det være ekstremt vanskelig  å lager en sammenhengene historie. 

Stativ er jeg enig i at jeg kan bli flinkere til å bruke, men på denne turen var bilene stappet fulle og jeg måtte legge igjen det store stativet, jeg hadde kun med en liten gorillapod. Men hvis bagasjeplass ikke er noe problem, skal jeg prøve å bruke stativ oftere.

Hvis du vil få med det litt mer detaljer rundt turen, har jeg skrevet et blogginnlegg fra halve turen her (frem til slutten av denne videoen). 

Bra du skriver hva jeg kan forbedre, mange ganger det er vanskelig å se selv, fortsett med det hvis det er noe du legger merke til fremover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være enig i at noen lange episoder lett kan skippes, men jeg tror at det handler mye om fortellerteknikk og skildringsevne :P Fra en slik tur så er kanskje 10-15 min episoder fra hver dag, f.eks der du fokuserer på noen få temaer og ikke forsøker å vise alt som skjedde? 

Jeg leser stort sett de fleste blogg innleggene dine :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Phoney skrev:

Kan være enig i at noen lange episoder lett kan skippes, men jeg tror at det handler mye om fortellerteknikk og skildringsevne :P Fra en slik tur så er kanskje 10-15 min episoder fra hver dag, f.eks der du fokuserer på noen få temaer og ikke forsøker å vise alt som skjedde? 

Jeg leser stort sett de fleste blogg innleggene dine :) 

Ja, det kan nok være smart å velge ut en eller to opplevelser som man vil fortelle hver video isteden for å prøve å fortelle alt, kan prøve å eksperimentere litt med ulike fortellerteknikker i de neste videoene. Er fortsatt ny med videoredigering og Youtube.

Gøy du leser blogg innleggene:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker det jeg ser, sikkert ett utrolig eventyr.

Jeg skulle ønske filmene var lengre, å få sett mer detaljer fra livet. Gjerne 20-40 minutter, det er de jeg liker best å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mareng skrev:

Liker det jeg ser, sikkert ett utrolig eventyr.

Takk for det, ja det var litt av en opplevelse!

8 timer siden, Mareng skrev:

Jeg skulle ønske filmene var lengre, å få sett mer detaljer fra livet. Gjerne 20-40 minutter, det er de jeg liker best å se

Jeg kan muligens prøve å lage neste film litt lenger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.