Gå til innhold
  • Bli medlem

Trekanten i Trollheimen


Rødskjegg

Anbefalte innlegg

Annonse

Vurderer å gå trekanten selv i september, så denne tråden følger jeg. Det er kanskje litt mindre trykk på hyttene også, men selv er jeg usikker om jeg skal velge telt eller hytte. Ser det allerede har vært minus-grader der oppe, så kan nok treffe både det ene og andre værmessig ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Været i Trøndelag er alltid ustabilt, så august er nok ikke værre enn september. De 2 siste årene har ihvertfall september hvert fin. 

I sommer har det hvert mye folk langs motorveien mellom de 3 hyttene, men det bruker å bli mindre uti september. Hyttene stenger rundt 17. sept, så da minker det nok med folk, selv om de selvbetjente er åpne. Jeg ville valgt telt.

Startet med en natt ved sandstranden på Rauøra ved Gjevillvatnet. Fineete stranda i Trollheimen om ikke Gjevillvannet er helt fylt opp. Ta deg over til Jøldalen og litt opp på Langfjellet. Teltplass med utsikt. Fortsett langs Langfjellet og over Trollhetta. Mye fine teltplasser blandt storfura i Foldalen, og noe myr..... Siste dagen går over Mellomfjell og Riaren som er det fineste stykket på hele turen. Lettgått når du først kommer deg opp "de 7 skuffelsene"

  • Liker 2
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2017 den 7.08, rigotta skrev:

Været i Trøndelag er alltid ustabilt, så august er nok ikke værre enn september. De 2 siste årene har ihvertfall september hvert fin. 

I sommer har det hvert mye folk langs motorveien mellom de 3 hyttene, men det bruker å bli mindre uti september. Hyttene stenger rundt 17. sept, så da minker det nok med folk, selv om de selvbetjente er åpne. Jeg ville valgt telt.

Startet med en natt ved sandstranden på Rauøra ved Gjevillvatnet. Fineete stranda i Trollheimen om ikke Gjevillvannet er helt fylt opp. Ta deg over til Jøldalen og litt opp på Langfjellet. Teltplass med utsikt. Fortsett langs Langfjellet og over Trollhetta. Mye fine teltplasser blandt storfura i Foldalen, og noe myr..... Siste dagen går over Mellomfjell og Riaren som er det fineste stykket på hele turen. Lettgått når du først kommer deg opp "de 7 skuffelsene"

Håper det går fint for trådstarter at jeg benytter tråden.

Har bestemt meg for at jeg går for telt ja, så tilpasser jeg dagene og turen etter hva jeg føler for da "fjell-formen" er bånn i bøtta. Frykter å gå på en smell etter lengre tid uten noe større form for fjellturer. 

På de bemannede hyttene, er det muligheter for å proviantere der eller selges kun ferdiglagd mat? Ingen erfaringer med DNT-hytter.

Takk for tips, følger nok disse rådene du kommer med her! :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trollheimshytta, Gjevillvasshytta og Jøldalshytta er alle betjente. De har ihvertfall solgt real turmat på Trollheimshytta i tillegg til kioskvarer. 

Om du har noen dager ekstra, så er en tur til Snota og Blåhø å anbefale, eller Gjevilvasskamban om du vil ha litt mindre folk rundt deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2017 den 7.13, rigotta skrev:

Trollheimshytta, Gjevillvasshytta og Jøldalshytta er alle betjente. De har ihvertfall solgt real turmat på Trollheimshytta i tillegg til kioskvarer. 

Om du har noen dager ekstra, så er en tur til Snota og Blåhø å anbefale, eller Gjevilvasskamban om du vil ha litt mindre folk rundt deg.

Snota er noe jeg har sett for meg, så det blir nok en vurderingssak når jeg er ved Trollheimshytta tipper jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.