Gå til innhold
  • Bli medlem

Ett lite intimt spørsmål!


JGH

Anbefalte innlegg

Sinksalve er alltid med på tur ja . Redder uhell i intime soner

Hatt ett par tilfeller av svetteutslett i samme regioner etter veldig lenge uten dusj(tre ukers turer i telt)men etter jeg begynte med Aclima bokserne i warm wool er det historie. Bruker også hendig våtservietter som jeg er veldig fornøyd med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drasser på noen kilo for mye , så det skal ikke mye til før jeg får gnagsår . Men da på grunn av gnissing mellom lår og boxser. Fikk et tips om å prøve micro-fiber boksere fra Europris , og det funker bra. Kombinert med god lufting så er det ikke ofte ubehaget melder seg. Det er dog en fordel at boxserene er relativt nye, de mister litt av spensten etter  bruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med dette selv. Ikke undervurder en skikkelig vask av de edlere deler. Husker en gang jeg knapt klarte å stavre meg ut i et vann for å bade/vaske/skvette etter en lang dag. Dette var første dag på en 10 dagers tur.. 

Skiftet til ren bokser og neste dag var jeg like fin. Kunne ikke kjenne antydning til problemer etterpå på den turen... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kjell Iver skrev:

Jeg har slitt med dette selv. Ikke undervurder en skikkelig vask av de edlere deler. Husker en gang jeg knapt klarte å stavre meg ut i et vann for å bade/vaske/skvette etter en lang dag. Dette var første dag på en 10 dagers tur.. 

Skiftet til ren bokser og neste dag var jeg like fin. Kunne ikke kjenne antydning til problemer etterpå på den turen... 

Renhold er viktig, pleier vanligvis å rengjøre hele området foran og bak med våtservietter når jeg likevel er på "toalettet". Stort sett blir dette hver 2-3 dag. Og ny boxer skader heller ikke :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket om det er boxeren som er problemet eller buksa du har utenpå. Har i hvert fall oppdaget at det kan være stor forskjell ift hvor mye friksjon som oppstår mellom buksa og bokseren, avhengig av typen buke jeg bruker. Er det mye friksjon dras boxeren lettere til plasser den ikke ønskes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steik no har eg fått innføring i ei ny verd 🤣 men apropos den damestrømpebuksa : det er jo eit velkjent triks også ved gnagsår/gnagsårforebygging på føter, så skulle vel funke fint der og vil eg tru. 

Sambo fekk når eg tenkjer meg om noko cowboygange på slutten av Hardangerviddatur i vinter som var, skal jammen ta med ei slik neste gong. 

Elles sel polargodt ein salve som bidreg til raskare tilheling av gnagsår. Etter inuittkvinners oppskrift om eg ikkje tek mykje feil. Har me to slike krukker til Grønland med avreise denne veka. Rapport kjem 😎 (dog lite ballerapport) 

  • Liker 3
  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tessatroll skrev:

Steik no har eg fått innføring i ei ny verd 🤣 men apropos den damestrømpebuksa : det er jo eit velkjent triks også ved gnagsår/gnagsårforebygging på føter, så skulle vel funke fint der og vil eg tru. 

 

Er vel endel menn som har brukt det trikset både på føtter og lenger opp!
Men av forståelige grunner ikke har hatt lyst til å prate særlig om det 😳

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Tessatroll skrev:

Har me to slike krukker til Grønland med avreise denne veka. Rapport kjem (dog lite ballerapport) 

Jeg er rimelig sikker på at den gjengen der har mer baller enn snittet her på forumet 😂

Men det er selvsagt helt opp til dere hva dere velger å rapportere. Vi ser uansett fram til alle rapporter som kommer.

  • Liker 1
  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2017 den 10.41, Sovjetunionen skrev:

Sjelden har jeg vel vært så glad for at jeg tilhører den delen av befolkningen som har utstyret på innsiden, ikke hengende på utsiden :D

Og hvor glad er du for at den andre delen av befolkningen har utstyret "hengende" på utsiden? 😙

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tshansen skrev:

Jeg har en kompis som sverger til Olav Tuft bokserne. Jeg har ikke prøvd disse selv, men hører rykter om at de skal være veldig god mot nettopp slikt

Det er bambus, og sykt mykt. Synd de mister fasongen så fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lompa skrev:

Det er bambus, og sykt mykt. Synd de mister fasongen så fort.

Det er ingen tekstiler som heter bambus. Bambus er et siv / gress som stort sett vokser i varmere strøk på kloden. Bambus brukes til mange ting. F. Eks. bygningsmateriale, flettverk, fiskestenger (Split cane.), mat (bambusskudd) og til å lage noe som heter cellulose som brukes til å lage tekstiler av, også kjent som Viskose, Rayon og Kunstsilke. Det er ikke lov å markedsføre tekstiler som bambus, det skal kalles viskose og er klassifisert som et syntetisk materiale.

https://www.abcnyheter.no/livet/mote/2015/04/15/222072/bambusbloffen 

Endret av REs
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, REs skrev:

Det er ingen tekstiler som heter bambus. Bambus er et siv / gress som stort sett vokser i varmere strøk på kloden. Bambus brukes til mange ting. F. Eks. bygningsmateriale, flettverk, fiskestenger (Split cane.), mat (bambusskudd) og til å lage noe som heter cellulose som brukes til å lage tekstiler av, også kjent som Viskose, Rayon og Kunstsilke. Det er ikke lov å markedsføre tekstiler som bambus, det skal kalles viskose og er klassifisert som et syntetisk materiale.

https://www.abcnyheter.no/livet/mote/2015/04/15/222072/bambusbloffen 

Jøss, ante ikke. Så bare at de var merket bambus da jeg kjøpte dem. Jeg er et offer for den store bløffen! Noen må gå!

  • Hehe 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lompa skrev:

Jøss, ante ikke. Så bare at de var merket bambus da jeg kjøpte dem. Jeg er et offer for den store bløffen! Noen må gå!

Leste litt om dette her, og norske treslag kunne også benyttes. Bjørk burde vel passe markedsføringsmessig.... Og da har man en plausibel forklaring om man får gnissing på edlere deler...

Det er vel et underkommunisert greie dette - og vi hadde en runde om det samme for noen år siden :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har gått noen mil med friksonssår mellom låra, ikke godt.. Løsningen for meg er aclima warmwool boxer, som er NYE når man starter turen.(om mann skal være 1 uke eller mer i fjellet..) Da er de faste i fisken og holder seg på plass, de er og lengre i beina enn pierre robert/og dressman boxere.   Og om problemet alikevel dukker opp. er det greit med asan intimserivett og en håndkrem i sekken. Selv har jeg bare med en billig krem kjøpt på daglivare butikken. Atrix tror jeg den heter. den er passe feit og reduserer friksjonen. Har ikke fått noe "følgefeil" av og bruke den:P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er nok boxerens passform som har vært problemet her. Boxer som kryper opp under bjellene og gnager samt lår som da gnir i mot stoff eller hverandre. Ikkje godt. Men nå har eg hatt turer med comfyballs og er veldig fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.