Gå til innhold
  • Bli medlem

Øm lilletå


TomasF

Anbefalte innlegg

Annonse

Dette kommer enten av at skoen er for trang/smal eller at tåa klemmer mot, eller blir klemt av den tåa som er på siden av lilletåa. Jeg har samme problemet med den nest ytterste tåa på venstre fot. Tåa til høyre for denne legger seg litt over denne tåa og ligger og klemmer. Dette har flere ganger endt med en blå negl som faller av etter en tid. Jeg løser problemet ved å tape sammen de to ytterste tærne, lilletåa og den ved siden av, men en tape bit og tærne til høyre for disse med en annen bit med tape. 

Jeg tror du kanskje bør prøve deg litt frem. Prøv først å tape sammen tærne, ikke lilletåa, med en bit sportstape. (Den du får på apoteket er best. Den som koster en femmer eller en tier på XXL, holder ingen ting.) Legg tapen både over og under tærne, gjerne rundt alle, og sørg for at den sitter bra. Dette skal hindre at tåa ved siden av lilletåa ligger og trykker på lilletåa eller presser denne ut mot kanten av skoen. Kanskje det hjelper.

Hvis ikke dette hjelper så tror jeg du bør sjekke om skoen kan være litt trang/smal helt fremme. Noen sko er litt spisse foran og hvis du har litt bred fot så kan dette være et problem. Ellers så kan det også være at skoen bøyer seg akkurat over lilletåa, dette er det ikke så mye å gjøre ved, men hvis dette er problemet så kan du prøve å tape godt rundt lilletåa og et par av tærne på siden av. 

Endret av REs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.