Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Reinsfjell 3: Trek vs Pro


TheSleepwalker

Anbefalte innlegg

Med meg på 195 og madammen på 188 syntes vi tunellteltet med 100cm høyde på det meste er noe klaustrofobisk. Har sikla litt på Reinsfjell/Exped Orion, men etter det noen sier her om liggelengden i Orion har jeg landa på Reinsfjell 3. Vil vel egentlig ha pro, men nå ligger søren meg Trek til 2999 på outleten. Jeg vet trek er tyngre og har svakere duk, men er dette fortsatt mye telt for pengene? Vet ikke om jeg har mest lyst til å bli overtakt eller frarådet Trek jeg..  Hmm. 

Blir nok primært høst og sommerbruk med Exped Synmat lw som underlag, og trangia stormkjøkken til matlaging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Turlyst

Reinsfjell Trek har liggelengde på 235 cm og 120 cm høyde. Det kan fungere siden det er såpass takhøyde og da litt brattere vegger. Synd at det ikke finnes en standard for effektiv liggelengde. 

Jeg er bare 180 cm så Orion II med 215 cm liggelengde og bratte vegger er problemfritt for meg. Så @Isak Knutsen skrev at hans Orion UL 3 var akkurat nok til hans ish 190 cm.

Vær obs på at reell vekt og oppgitt vekt kan avvike. Det gjorde det på mitt Pro 2 - ish 250 gram mer enn oppgitt. Jeg byttet det inn til fordel for to telt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Trek er nok bra, men ganske tungt. Jeg kjente på Pro 3 på XXL og kom fort frem til at det er for tungt for mye bæring. Trek er vel oppgitt til 0,2 kg mer enn Pro 3.

Jeg har Ringstind Pro 2 til bæring og Orion Extreme 2 til mindre bæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, hello!

Du skrev jo selv at du var usikker på om du ønsket å bli overbevist eller frarådet, men at du i utgangspunktet hadde landet på Trek. Hvorfor går du ikke da for det? Det vil alltid være "for og imot" et telt og annet du kjøper. Du kan stikke å kjøpe en bil til 500 000kr i morgen, men den er dessverre ikke like bra som bilen ved siden av til 1 000 000kr. Trek-modellen høres jo ut til å passe deg bra, og prisen er også god.

Kjøp teltet, vær happy, og kom deg på tur 😀

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, torbjornhb skrev:

Du, hello!

Du skrev jo selv at du var usikker på om du ønsket å bli overbevist eller frarådet, men at du i utgangspunktet hadde landet på Trek. Hvorfor går du ikke da for det? Det vil alltid være "for og imot" et telt og annet du kjøper. Du kan stikke å kjøpe en bil til 500 000kr i morgen, men den er dessverre ikke like bra som bilen ved siden av til 1 000 000kr. Trek-modellen høres jo ut til å passe deg bra, og prisen er også god.

Kjøp teltet, vær happy, og kom deg på tur 😀

Nei, at jeg egentlig ville ha Pro, da Trek egentlig er for tungt. Eneste grunnen til at revurderte Trek er at det var billig i outleten. Antat matlaging i forteltet går fint uten å smelte ned duken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, TheSleepwalker skrev:

Nei, at jeg egentlig ville ha Pro, da Trek egentlig er for tungt. Eneste grunnen til at revurderte Trek er at det var billig i outleten. Antat matlaging i forteltet går fint uten å smelte ned duken. 

Hadde det vært meg, tror jeg jeg hadde blitt misfornøyd. Etter å ha gjort reasearch er det bedre å bruke noen kroner ekstra på å få det man vil ha, i stedet for å kompromisse. Telt er en investering og skal brukes i mange år fremover, da bør man være fornøyd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, ula skrev:

Läste i Exped 2018 workbook att  , Exped Orion extreme/UL 3 är reviderade:

"spacious dimensions for tall sleepers"

Ligglängden är nu 230cm istället för 220cm sedan tidigare.

 

Åneisådæven, må lese gjennom de Orion-trådene som gikk her de siste ukene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ula skrev:

Läste i Exped 2018 workbook att  , Exped Orion extreme/UL 3 är reviderade:

"spacious dimensions for tall sleepers"

Ligglängden är nu 230cm istället för 220cm sedan tidigare.

 

Hva blir vektøkningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.