Gå til innhold
  • Bli medlem

Vask av kjele/panne på tur


fjellzki

Anbefalte innlegg

Annonse
11 timer siden, Knappetelt skrev:

@whistler hvor kaldt ned i temp fungere det før det fryser?

Det skal være ganske kaldt slik jeg gjør det. Har ikke opplevd at de har fryst enda, i varierende temperaturer ned mot -20. Min erfaring er at så lenge de ligger godt pakket inn i pulkbaggen og man fyrer litt i teltet på kvelden skal det mye til. Tar man ikke pulkbaggen inn i teltet fryser de nok ganske raskt, så da må man eventuelt ha en liten pakke under jakka for å holde den temperert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker som regel gryter og panner av stål eller titan, de tåler det meste. Ikke noe non-stick belegg å ta hensyn til. Sand og mose med vask i bekken/elva/vannkanten fjerner det meste. Har ellers med en liten dott med stålull i plastpose. Stålulla ruster når den legge fuktig tilbake i posen, men det gjør ikke noe. Varer som regel en god stud før den går i oppløsning og rust i vaskevannet skylles bare bort.  Har noe brent seg ordentlig fast, koker jeg ut gryta/panna med litt salt i vannet før jeg vasker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.