Gå til innhold
  • Bli medlem

Inspirasjon, sosiale medier og slitasje


Gittiamo

Anbefalte innlegg

Dette blogginnlegget likte jeg http://www.tursostre.no/2017/08/04/nar-turen-reduseres-til-et-instagrambilde/

Jeg er selv veldig aktiv på Instagram når det gjelder å legge ut bilder, fordi jeg veldig lett lar meg begeistre og inspirere av andres bilder (selvplaging å sjekke Instagram på jobb, så det anbefales ikke btw), og ønsker selv å overføre min enorme begeistring til andre. Når jeg er skyhøy på en tur eller aktivitet, så ønsker jeg å dele dette.

Jeg ønsker jo at andre skal bli like begeistret som meg, og kjenne på den enorme gleden det er å utfordre seg til det ytterste, og så overleve. Eller bare rett og slett kjenne på den totale roen en rolig tur gir også. Jeg liker begge deler 😉 

Men samtidig tenker jeg jo mitt også når jeg ser de perfekte bildene. For man vet jo så godt at det er mye slitasje på naturen, når enkelte turmål blir promotert for positivt. Man vet det er folk der og det er mye bak selve bildet, som ikke er like glossy. Så å ta flere bilder av hele turen, var en god ide. Legge til gjørma og folkemengder også. Ikke bare de perfekte bildene. Det er jo kjekt at man kan legge flere bilder i ett innlegg. Er dere med? 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint blogginnlegg ja. Fine bilder og. Og kjempefint at de la ut flere bilder med "sannheter". For eget vedkommende som er nokså assosial på tur, så var det der nok til at det er et område jeg ville holdt meg langt unna. (Alt for mye folk).
Jeg bruker Instagram veldig lite men er mere aktiv på Facebook. Jeg legger bilder ut fra turene mine der og forteller litt, men som regel kort om turen. Det er ikke så mange av mine FB venner som er så veldig turinteresserte og dermed heller ikke så interesserte i for mye detaljer. Detaljer er vel heller mye mer interessant for oss som har en genuin interesse for turlivet, jeg leser gjerne turblogger ala Bjarnes turblogg som forteller om div turer uten glansbilder, altså også om hvor strevsomt det var, frysing, vind vær og annet. Og gleder meg med dem når de forteller om at været klarnet og at de fikk fisk eller noe annet hyggelig.
Men ja, media vil gjerne promotere Norge som et fint turland men de skal bare selge og hverken ser konsekvensene eller får det tett inn på livet som de lokale i et populært område gjør. Tror det er vanskelig å få gjort så mye med egentlig. Men jeg har jo registrert at det har vært mye prat om f.eks Prekestolen i år, men ikke før de lokale tok bladet fra munnen og begynte å fortelle om problemene der med turister som ikke var godt nok forberedte på en slik tur. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.