Gå til innhold
  • Bli medlem

BESTE stekepannen å bruke på Omnilite?


Jonas1986

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurer på hva som er den beste stekepannen å bruke på Omnilite med silenser? 

Brenner er montert i trangia stormkjøkken, men pannen som fulgte med har nok sett sine beste dager, jeg kan velge om jeg vil ha smøret i midten eller ytterst i kantene da bunnen er bulket..

Er ikke SÅ opptatt av vekt, mer av funksjonalitet..  Må være panne med teflonbelegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du begrenser deg veldig så lenge det er montert i Trangia stormkjøkken. Mitt tips er å glemme stormkjøkkenet og heller bruke vanlig lett aluvindskjerm. Isåfall vil jeg anbefale GSI stekepanne i 8" eller 10" ettersom hvor stor du vil ha. God kvalitet og varmespredning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme oppsettet men med omnifuel og gjorde det veldig enkelt, kjøpte en ny Trangia teflonpanne, kostet et par hundre kr. Til vanlig bruk syns jeg det duger, men panna varer ikke evig. Det gjør ingen teflonpanner. Men alltid ha noe i panna så holder den lengere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jonas1986 skrev:

@whistler hvorfor kan jeg ikke bruke hvilken som helst panne til Trangia stormkjøkken? 

Mulig jeg tenkte feil. Det er kanskje bare kjelene som må gå "nedi" vindskjermen. Panna hviler kanskje oppå. Lenge siden jeg har brukt Trangia ;-) Uansett står anbefalingen på GSI pannene ved lag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, pannen hviler på pinnene vippet opp med pannen :) Jeg vil ikke ha flere trangiapanner, har lyst å prøve noe annet da jeg ikke har funnet noen jeg har likt og synes levetiden på de har vært unødvendig dårlig.. Og jeg bruker bestandig smør i panna :D 

Vil dessuten heller betale noen hundrelapper ekstra for å slippe å irritere meg over dårlig panne på tur så prisen henger jeg meg ikke så mye opp i :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du stormkjøkken fra Trangia fungerer bålsteikapanna fra Eagle Products bra på det. Har brukt denne i mange år nå og er fornøyd. :)

Om det finnes bedre alternativer vet jeg dog ikke.

P7020277.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bålpanne fra Eagle er fin. Eneste er at den blir veldig lett vaem så du må være nøye med regulering av varme for og ikke svi teflonet. 

Den panne jeg bruker mest på brenner er Trangia Gourmet. Litt høyere kanter og lokk gjør det lett å lage mat på litt svakere varme. Min er over 10 år og ikke slitt ut enda. Har også brukt den noe forsiktig på bål. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.