Gå til innhold
Jonas1986

BESTE stekepannen å bruke på Omnilite?

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på hva som er den beste stekepannen å bruke på Omnilite med silenser? 

Brenner er montert i trangia stormkjøkken, men pannen som fulgte med har nok sett sine beste dager, jeg kan velge om jeg vil ha smøret i midten eller ytterst i kantene da bunnen er bulket..

Er ikke SÅ opptatt av vekt, mer av funksjonalitet..  Må være panne med teflonbelegg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du begrenser deg veldig så lenge det er montert i Trangia stormkjøkken. Mitt tips er å glemme stormkjøkkenet og heller bruke vanlig lett aluvindskjerm. Isåfall vil jeg anbefale GSI stekepanne i 8" eller 10" ettersom hvor stor du vil ha. God kvalitet og varmespredning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme oppsettet men med omnifuel og gjorde det veldig enkelt, kjøpte en ny Trangia teflonpanne, kostet et par hundre kr. Til vanlig bruk syns jeg det duger, men panna varer ikke evig. Det gjør ingen teflonpanner. Men alltid ha noe i panna så holder den lengere. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Jonas1986 skrev:

@whistler hvorfor kan jeg ikke bruke hvilken som helst panne til Trangia stormkjøkken? 

Mulig jeg tenkte feil. Det er kanskje bare kjelene som må gå "nedi" vindskjermen. Panna hviler kanskje oppå. Lenge siden jeg har brukt Trangia ;-) Uansett står anbefalingen på GSI pannene ved lag. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det, pannen hviler på pinnene vippet opp med pannen :) Jeg vil ikke ha flere trangiapanner, har lyst å prøve noe annet da jeg ikke har funnet noen jeg har likt og synes levetiden på de har vært unødvendig dårlig.. Og jeg bruker bestandig smør i panna :D 

Vil dessuten heller betale noen hundrelapper ekstra for å slippe å irritere meg over dårlig panne på tur så prisen henger jeg meg ikke så mye opp i :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Mareng

Jeg synes primus Litech super stekepanna er bra. Tykt gods og keramisk non-stick.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den bålpanne fra Eagle er fin. Eneste er at den blir veldig lett vaem så du må være nøye med regulering av varme for og ikke svi teflonet. 

Den panne jeg bruker mest på brenner er Trangia Gourmet. Litt høyere kanter og lokk gjør det lett å lage mat på litt svakere varme. Min er over 10 år og ikke slitt ut enda. Har også brukt den noe forsiktig på bål. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av anders panders
      No før vinteren rensa eg og skrudde litt på Trangia X2 multifuel brennaren min, og klønete som eg er klarte eg å miste mutteren som halde brennernåla, eller "spindelen" på plass. Brennaren funkar fint uten, men eg tør ikkje lenger ha den inne i teltet pga frykt for bensinlekasje. Etter å ha finkjemma internett for reservedelar, har eg enda ikkje funne noko informasjon på akkurat denne mutteren.
      Men, X2 er jo i grunn berre ein Primus Omnifuel som har blitt modifisert til å passe ein Trangia. Og sida spindelen på X2 er der ventilen er på ein Omnifuel, burde det ikkje da vere mogleg å bruke ein Omnifuel ventil i X2 brennaren? Da får eg jo også fordelen av å ha to ventiler på brennaren min, som berre er bra.
      So det eg lurar på er:
      Kvar kan eg finne ein ny mutter til X2 spindelen?
      Kva er dimensjonane på X2 spindel-mutteren, so eg kan evt laga ein ny ein sjølv?
      om det er mogleg å bruke ein Omnifuel ventil i X2, kva for ein Omnifuel burde ventilen vere frå?
    • Av Memento mori
      Leste i lokalavisa om uhell med stormkjøkken på fjorda i Oa.no, samme artikkel står i Ringblad 
      siterer det viktigste:
      "De hadde padlet utover på Fjorda og slått leir like ved vannkanten. De brukte stormkjøkken til å lage mat, og det hadde gått tomt for rødsprit i koppen. De skulle bare etterfylle..."
      De lagde mat, og brenneren gikk tom. De skulle etterfylle når uhellet skjedde. 
      Syns personlig at rødspritbrennere er mye mere skummelt enn bensin. Virker som det skjer mere uhell med rødsprit, selv om jeg ikke kan dokumentere det. 
      Det ser ut til at det ikke ble store varige skader, takket være at di hoppet i vannet. 
      20-20 regelen
    • Av HannKatta
      Fant dette stormkjøkkenet her i en hylle godt bortgjemt.
      He he, alt jeg har kjøpt og ikke husker noe av... 😝
      Enten på Biltema eller Eurppris tenker jeg.
      Og med en liter rødsprit i heimen så måtte det til pers og testes.
      Se bilder...
      I esken...

I fin grøn veske...

Da pakkes det ut...

Er det slik det skal være, mon tro?

Bare å fylle ned i med rødsprit?
      Ingen form for bruksanvisning følger med selvsagt.

Da brenner det...

Etter en stund....

• Av Perkristian
      Stekepanna har alltid vært noe som ikke holder mål.
      Prøvd mange men kombinasjon bålbruk - primus dreper alle. Og mange er dyre.
      Ikea har stekepanne til 49,-
      En kort tur i verksted for å bli kvitt plasthåndtaket. Kosteskaft til håndtak. Så var det tur stekepanne til 49,- som jeg ikke trenger å være redd for. Når håntaket er brent opp er det bare å spikke ett nytt. Når panna har gjort sitt kan den bli spiker uten at jeg irriterer meg over det.
      En skrue så er holderen med til neste panne. Kjøpte flere..
      Passer sånn nogenlunde over stormkjøkkenet også.
      vekt 400 gr. Stormkjøkkenpanna veier 250gr.
      Tid brukt med dette inlegget 1time. Og da glemmer jeg tiden på Ikea.

• Av Jonas1986
      Hei!
      har en Omnilite ti som jeg tenkte å ha fastmontert permanent i stormkjøkken, og lurte på hva jeg kan / bør kjøpe?
      den blir brukt til å fyre med bensin og i fortelt så jeg vil ha noe som er stødig. Har silencer på den og vil ikke plukke den av  denne kommer til å bli brukt på turer som pulk er med så noe gramjakt er uvesentlig. Finnes det noen "triks" med forvarmingen for at den skal bli tryggere i forteltet, eller er det å forvarme utfor teltet som gjelder? 
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.