Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til liggeunderlag ?


Anbefalte innlegg

Kikker etter ett oppblåsbart underlag som blir minimum 7cm høyt, og som er billigst mulig.
Kravet er at det er såpass bredt at det er behagelig for armene å ligge på. Fra 65cm ca...

Jeg finner mange av dem, men dette er gjerne expeds o.s.v.. De specsa har jeg ikke _litt_ bruk for engang...

Tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, unnskyld.. Det var prisen jeg tenkte på.
Exped blir alt for dyr.
Men tubedesignet og høyden der er jo perfekt.
Tør jo ikke kjøpe for det er så lett å gå hull i slike underlag, så tenkte kjøpe så billig som mulig.
Har jo endeløse fabrikanter av disse relative flate mattene, men de holder ikke, uanskvett hvor billige de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Norstorm skrev:

Ja, unnskyld.. Det var prisen jeg tenkte på.
Exped blir alt for dyr.
Men tubedesignet og høyden der er jo perfekt.
Tør jo ikke kjøpe for det er så lett å gå hull i slike underlag, så tenkte kjøpe så billig som mulig.
Har jo endeløse fabrikanter av disse relative flate mattene, men de holder ikke, uanskvett hvor billige de er.

Det blir som regel dyrt å kjøpe billig på denne type produkter. Når det gjelder underlag og sovepose får du hva du betaler for. Uansett, om du finner noe rimeligere, pass på at det er isolasjon i underlaget, så sant du skal bruke det når gradestokker kryper under 10-15 pluss. Uten isolasjon vil lufta inne i underlaget bli like kald som utelufta (nesten) og det vil føles isende kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Norstorm skrev:

Hmm.. Tenker du på downmat du nå kanskje??
Tja, jeg tenkte bruke ett billig skumgummi underlag oppå... eller blir det feil?

Neida, Downmat er ikke nødvendig. Synmat har syntetisk isolasjon. "Billige" underlag, gjerne uten oppgitt R-verdi har ingen isolasjon som holder lufta stille. slik at den holder på varmen du avgir.

Med et billig skumunderlag under eller oppå vil det bli bedre ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Norstorm skrev:

Aha.. Synmat er samme matta med samme prod.kvalitet, bare uten dunet?
Da skjønner jeg.. Ja, det vil jo være å foretrekke. Matta skal kun brukes i 3-sesongen.

Jepp. Samme produkt bare med syntetisk isolasjon istedet for dun. Minst like godt til 3-sesongers bruk og mindre følsomt for fuktproblemer :-) Har begge deler selv og foretrekker Downmat vinterstid, men har svært god erfaring med Synmat (Hyperlite) til bruk i den varmere årstiden. Samboer har også vanlig Synmat som fungerer strålende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

Brukås har/hadde gode tilbud på exped.

Eller så finnes det luftfylte uten isolasjon i samme bredde og lengde som koster en brøkdel. Er det kaldt kan du slenge ett skumunderlag under eller over (en 50-lapp på jysk).

Skal de ikke bæres langt har xxl og andre sånne madrasser som er 10cm tykke til 79kr. Fin til campingbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.