Gå til innhold
  • Bli medlem

Slo smittealarm på turisthytte ved Galdhøpiggen


HannKatta

Anbefalte innlegg

Sitat

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/galdhoepiggen/slo-smittealarm-paa-turisthytte-ved-galdhoepiggen/a/24112144/

Juvasshytta kansellerte alle bestillinger og satte ansatte i karantene da flere titalls gjester ble syke med oppkast og diaré.
Hele 37 personer syke med oppkast og diaré på Juvasshytta i Oppland.

Uffda...
Noen her på forumet som ble berørt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Turlyst
15 minutter siden, HannKatta skrev:

Uffda...
Noen her på forumet som ble berørt?

Bare telting her ;)

Aldri hørt om liknende utbrudd på DNT hytter. Hyttene gjør en super jobb. 

Endret av Turlyst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke mer til enn at en av kjøkkenpersonalet slurver litt med håndvasken etter et toalettbesøk så kan både betjening og gjester være syke i løpet av få timer. Jeg opplevde en gang å bli matforgiftet i min søsters fødselsdagsselskap. Gjestene kom og gikk til litt forskjellig tid, men det tok akkurat like lang tid for alle, fra de hadde spist av en kake med mandelbunn, og til de ble syke. Bare de som ikke spiste av denne kaken slapp unna. Jeg har også blitt syk på en selvbetjent hytte i Sirdalsheiene. Taumevann. Både jeg og min yngste sønn vasket hendene i et fat med vann som stod ved vasken på kjøkkenet. Han ca. en time før meg, og vi ble syke med en times mellomrom. Han i bilen på vei hjem, og jeg når vi var kommet hjem.

Nå har jeg alltid med meg en liten flaske desinfeksjonssprit som brukes ganske flittig når jeg er på T-hytter. Alene ute med telt har aldri vert noe problem.

Endret av REs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel noe som fryktes i turistbransjen, norovirus som herjer. Skal lite til før man har en lokal epidemi og som gjør at stedet må nedvaskes og desinfiseres. Det har skjedd flere plasser i Norge der folk bor tett, en turisthytte er jo i så måte særlig utsatt. Trenger ikke ha så mye med stedets egen hygiene og vaskerutiner å gjøre, men at gjester har det med seg annet steds fra, fra en annen hytte f.eks. Inkubasjonstiden er opp til to døgn.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Ikke minst Klækken hotell, hvis de ikke gikk konkurs etter 2.tilfellet på kort tid. Det er et konferanse hotell, hvor kundene fort blir borte. Min bedrift (7000 ansatte) reiser ikke dit lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.